Klacht: Mijn rekening verwisseld met een ander persoon

op 20 juni 2016 over ING in de categorie Banken

Hallo mensen,

Mijn rekening is verwisseld met een ander persoon die net als ik M de Boer heet en is geboren op 26-03-1985. Als ik nu inlog zie ik zijn rekening en kan ik er alles mee doen. Dis is al zo vanaf 15-6-2016. Het is nu 20-6-2016. Het is allemaal begonnen met het openen van een 2de rekening. Ik had een eis en dat is dat de nieuwe rekening ook zichtbaar zou zijn op mijn app. Deze rekening heb ik nu ca. anderhalve maand geleden geopend samen met mijn vriendin. Na het ontvangen van de pasjes en de codes ben ik naar het ING loket geweest en dit gemeld. Kreeg te horen dat de rekening apart was aangemaakt en dat ik dan moet worden gekoppeld. Duurt 3 dagen. Na 3 dagen niks. Weer terug geweest. Nu moet het goed staan maar weer 3 dagen wachten. Na 3 dagen weer terug geweest en weer het zelfde liedje.

Toen maar eens telefonisch contact gezocht met de ING op 14-6-2016. Morgen moet het goed staan meneer. Het is 15-6-2016 en ik zie mijn rekening plus een vreemde rekening die mij niet bekend is. Ik heb toen direct contact gezocht met de ING. Morgen moet het goed staan en de andere partij ziet uw rekening niet. Dit heeft de mevrouw van de ING mij 3 keer bevestigd. Het is 16-6-2016 en tot mijn verbazing zie ik mijn rekening helemaal niet meer. Ik kijk nu naar een rekening van een ander persoon en ik zie dat deze persoon geld van mijn rekening naar zijn rekening heeft geboekt en weer terug. Ik schok mij kapot. Vanaf 16-6-2016 t/m het moment van schrijven kan ik niet bij mijn geld.

Op donderdag 16-6-2016 kreeg ik te horen van de hulplijn van de ING dat ze mij niet direct konden helpen na 3 keer te hebben gebeld met ze deze ochtend/middag. Volgens haar zijn er twee personen die dit kunnen herstellen (van zo grote bank als de ING???) en deze zijn toevallig vandaag en morgen vrij. U wordt zaterdag 18-6-2016 gebeld en uw rekening wordt direct hersteld. Het is zaterdag en geen telefoontje. Maar weer eens zelf bellen. Krijg te horen dat ze er mee bezig zijn. Einde van a.s. maandagmiddag moet het goed zijn. Nou we zullen het zien maar weer de zoveelste uitstelling en teleurstelling.

Op verzoek heb ik gevraagd of de persoon die over het koppelen gaat mij wilt terug bellen. U raadt het natuurlijk al….. Niks gehoord.

Op donderdag 16-6-2016 koopavond maar weer eens naar het ING kantoor geweest in Den Haag centrum. Ze hebben zoiets nog nooit gezien of gehoord. De beste man belt direct met het ING hoofdkantoor maar wordt direct afgewimpeld. Ze heeft er geen zin in aan de andere kant van de lijn. Of het de normaalste zaak van de wereld is! Hij moet maar een mail sturen. Dit is ook gebeurt maar niks meer van gehoord.

Dit kan toch niet!!!

Dat mijn huidige rekening ZSM weer gekoppeld staat aan mij en dat deze samen met onze nieuwe rekening zichtbaar zal zijn op de ING App. Dit was ook enkel wat ik vroeg.

Een flinke schade vergoeding!!!

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht MennoltdeBoer1985

10 maanden geleden - Goedemiddag, Is er al iets bekend over de schade vergoeding?

Bericht van ING

10 maanden geleden - Hi Mennolt, Allereerst: excuses voor deze moeilijke situatie. Dit is niet hoe het zou moeten gaan. Mijn collega Femke heeft je hierover gesproken en ze is er nog mee bezig, vandaar nog geen reactie. Ze houdt je telefonisch op de hoogte als er een update is! Vriendelijke groet, Roos Webcare ING

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 30 juni 2016 om 07:48 geantwoord

Hoi Mennolt,

Afgelopen week hebben wij veel gebeld, goed dat je het hier hebt aangegeven. We zijn meteen aan de slag gegaan en verschillende afdelingen benaderd. Alles is recht gezet met welgemeende excuses en vergoeding. Daarmee is de klacht opgelost. Mocht je verder nog vragen hebben met betrekking tot deze case, horen we je graag natuurlijk.

Femke Punter
ING Webcare