Klacht: Mijn pakketten liggen sinds 2 maand in UPS-magazijn in afwachting van nlbrokrage voor inklaring__!!!

op 19 juli 2021 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Sinds 14 mei staat mijn zending in het UPS magazijn in Rotterdam. De eerste twee weken vertelden meer dan 10 vertegenwoordigers van de klantenservice me dat het binnen 1 of 2 dagen zou worden geleverd, en ik moet gewoon wachten op de douane-inklaring. ondertussen zijn er 7 cases gestart waarbij de nlbrokrage die verantwoordelijk is voor de douane zaken van ups mij binnen 48 uur moet contacteren, dan binnen 24 uur maar helaas 2 weken niets gehoord, eindelijk 24 mei kreeg ik een mailtje van nlbrokrage dat goederen zijn verzonden naar de Douane om te kijken of er mogelijk een spraak van overtreding is en als ik vragen heb moet ik contact opnemen met de Douane, ik heb toen Douanekantoor Rotterdam Haven gebeld. Hij vertelt me dat ze alle stukken van ene artikel hebben ontvangen zoals staat vermeld in de e-mail van ups, daarna vertelde ik hem dat ik van ups begrijp dat alle goederen bij de douane zijn. hij zei dat klop niet echter hij ging voor de zekerheid even checken. toen hij zei zoals ook te zien is in de brief van ups behalve éne item zijn de rest van mijn goederen bij ups zijn en daarvoor moet ik weer terug naar ups. helaas zegt de klantenservice van ups de afgelopen anderhalve week weer dat mijn goederen nog bij de douane zijn en dat ik moet wachten ondanks wat ik van de douane heb gehoord. Vorige week he ik van ups klantenservice te horen gekregen dat ze mijn zending de afgelopen 48 uur niet hebben gescand en volgens het ups-protocol moet de afzender de claim invullen, toen kreeg ik email van klantenservice met link die moet ingevuld worden door de zender, zonder claim kunnen ze geen onderzoek starten, als ik dat niet doet ben ik mijn zending kwijt, na 1 a 2 dagen zei de andere medewerker van klantenservice dat er een intern onderzoek is gestart en dat mijn spullen nog steeds in het ups-magazijn zijn, dus ik hoef geen claim in te dienen en zijn collega heeft me verkeerd geïnformeerd kortom elke keer krijg ik een ander verhaal, vorige week heb ik van de klantenservice begrijpen dat hij ziet dat nlbrokrage ergens vermeldde dat ik een commercial invoice naar nlbrokgrage moest sturen die ik dezelfde ochtend stuurde ondanks die tevens was afgegeven door de zender tijdens verzenden van goederen. echter afgelopen ander halve week krijg ik te horen dat goederen ligt bij douane en ze kunnen niks daaraan doen echter af en toe zeggen ze dat ze hebben bericht gestuurd naar nlbrokrage met verzoek om mij te contacteren. Helaas weer niks gehoord van nlbrokrage.
Toch besloten 08 juni de douane opnieuw te bellen, medewerker van douane zei zoals mijn collega 2 weken terug zei en tevens te lezen is in nlbrokrage e-mail van 24 mei, alleen alle stukken van ene artikel zijn naar de douane gestuurd en de rest ligt bij ups en douane zijn daar ook niet in geïnteresseerd en daarvoor moet ik terug bij ups zijn en wat ups klantenservice zegt, dat het bij douane ligt om van mij af te komen en het wordt gebuikt als excuus.
Eindelijk na 1 maand pas heb ik na het indienen van mijn klacht hier kreeg ik een email van NLbrokrage om aankoop bewijzen, factuur opnieuw sturen, en dat heb ik opgestuurd.
1ZA3Y4290428697298
1ZA3Y4290436128315
1ZA3Y4290439660930
1ZA3Y4290422008104
1ZA3Y4290439413920

NLbrokerage mijn goederen inklaren en voor wordt zo snel mogelijk afgeleverd

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 19 juli 2021 om 11:47 geantwoord

Beste Mn Ahadi,

Bedankt voor uw bericht.

Wat spijtig om te horen dat u niet de service heeft ervaren die we graag zouden bieden, ons excuses hiervoor.
We bedanken u dit kenbaar aan ons te hebben gemaakt en zullen dit intern bespreken en verbeteren waar mogelijk.

Ik zie dat er al dossier is aangemaakt naar het waren huis hiervoor.
Het dossier is in behandeling, hopelijk zullen we snel een update krijgen over uw pakket.
Mocht u zelf contact willen leggen met het warenhuis, kan dat door te mailen naar [email protected]
Heeft u dit liever niet, kunt u contact opnemen met [email protected]

Mocht u nog verdere vragen hebben, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.
Ons excuses voor het ongemak.

UPS Customer Service
Belgium The Netherlands