Klacht: mijn pakket is kwijt

op 06 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Tijdje terug is er twee rekenmachines via aliexpress besteld. Volgens de track en trace is het al afgeleverd. Hierdoor heb ik postnl gebeld en daarvoor ben ik naar twee ophaal plaatsen van postnl geweest, omdat ik ze daar kon ophalen. Toen bleken ze daar niet te zijn. Dit was binnen twee weken van de bericht dat ik de bestelling thuis moest hebben. Hierna heb ik dus Postnl gebeld en gechat. Toen gaven jullie aan dat de pakket teruggestuurd was zonder mij te informeren. Ik heb niet eens een ophaalbrief gekregen of iets dergelijke. Naar aanleiding hiervan heb ik de zender gemaild. Die gaf aan dat ze niks hebben ontvangen. Toen belde ik postnl weer. Jullie gaven aan dat de zender onderzoek moest starten. maar jullie zijn de zender. Dus start het onderzoek of betaal de kosten van de rekenmachines. want jullie zijn het kwijt.

mijn rekenmachines krijgen of de kosten ervan vergoeden.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 06 oktober 2017 om 13:44 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Dank u wel voor uw bericht. Hierin geeft u aan dat u een tijd terug een pakket uit het buitenland verwachte, maar dat deze retour is gestuurd. Ik kan me goed voorstellen dat u deze alsnog wil hebben en niet blij bent met het verloop tot nu toe. Daarom wil ik u ook allereerst mijn excuses aanbieden.

Inmiddels heb ik een blik kunnen werpen op de status van uw pakketten en zie ik inderdaad dat deze retour zijn gestuurd naar China. Op het moment dat pakketten in het retourproces zitten, kunnen we deze daar niet meer uit terug halen. Je kunt hierover inderdaad het beste even contact opnemen met de oorspronkelijke afzender, dus AliExpress. Volgens internationale voorwaarden kunnen zij namelijk een onderzoek opstarten via de lokale postorganisatie. Hopelijk heeft u zo snel meer duidelijkheid.

Ik ga er vanuit u zo voor nu voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door sen112