Klacht: Mijn betaalde pakket is spoorloos verdwenen.

op 02 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

3 weken geleden zou volgens mijn track and trace nummer. Het bestelde pakket geleverd moeten zijn bij mijn woning. Maar ik heb nooit een pakket ontvangen,

Vervolgens heb ik POST NL gebeld en mijn verhaal uitgelegd. De dame aan de telefoon Willeke, bevestigde mij dat het pakket afgeleverd zou zijn en ook afgetekend is. Dit kon ik zelf na kijken maar de handtekening komt niet overeen met mijn eigen handtekening en ook de tijd dat het afgetekend is zou niet op mijn adres geweest kunnen zijn. Ik woon alleen en op doordeweekse dagen werk ik tot 17.00 het pakketje was midden op de dag aangenomen.

Ik heb hierover via de mail verder contact gezocht met POST NL werknemer Mina Ziyani zou een onderzoek starten naar mijn pakketje. Maar na 2 weken is het enige wat ik terug kreeg een excuus maar het pakketje is niet gevonden.

Wat mij erg boos maakt, dat je als klant van POST NL zo makkelijk wordt afgewimpeld. Vervolgens neem ik weer telefonisch contact op met POST NL. Maar niemand wilt mij een leidinggevende gegeven want dat is tegen de regels in. Niemand wilt mij verder helpen.

De bezorger beweert dat ze het pakket bij mijn woning heeft afgeleverd en omdat er is afgetekend (met een handtekening die totaal niet op mijne lijkt). heb ik geen poot om op te staan.

Dus eigenlijk met het systeem van POST NL zou elke medewerker pakketjes kunnen stelen. Zelf een handtekening zetten en gewoon mee naar huis nemen. Want als klant heb je geen poot om op te staan.

Wat een ongelooflijke slecht service van POST NL.

Hoe kan je als bedrijf zijnde dit laten gebeuren.

En totaal geen oplossing of verder onderzoek willen starten.

Wanneer er onderzoek wordt gedaan naar de persoon die mijn pakketje zou "bezorgt" moeten hebben.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 02 mei 2017 om 16:01 geantwoord

Geachte mevrouw Ooijens,

Ten eerste vind ik het heel kwalijk om te vernemen dat u dit pakket niet heeft ontvangen en dat de handtekening in het systeem niet van u is. Mijn excuses hiervoor.

Ik heb mijn administratie geraadpleegd en het onderzoek naar dit pakket gevonden. Ik begrijp dat de uitkomst zeer teleurstellend is, maar helaas is het pakket niet teruggevonden en er is tevens navraag gedaan bij de bezorger en een klacht opgemaakt om dit in de gaten te houden.

Verder onderzoek is niet mogelijk. Het is internationaal zo afgesproken dat wanneer het pakket niet bij de geadresseerde is de afzender een onderzoek kan opstarten bij zijn of haar lokale postdienst. Dit omdat de afzender de opdrachtgever is voor het verzenden van het pakket en heeft betaald aan het lokale bezorgbedrijf. Deze postorganisatie heeft ook de mogelijkheid om bij ons navraag te doen en daarom is uw onderzoek en melding ook bij ons geregistreerd. Ik kan u dus enkel adviseren om contact op te nemen met de afzender om dit verder op te kunnen lossen.

Alle klachten die gemeld zijn door AshleyOoijens