Klacht: Mijn adres gegevens zijn verkocht aan Schoonenberg

op 17 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Hallo, enige tijd geleden kreeg ik op naam een brief thuis van schoonenberg voor gehoor test. Ik heb hen een mail gestuurd met de klacht dat ik geen klant ben van hun, en hoe hun aan mijn incorrecte naam en adres komen. daarop kreeg ik een brief terug dat hun de gegevens van post.nl hadden gekocht. asociaal !! Mijn persoonlijke gegevens verkopen aan derde !? Gegevens die in vertrouwen heb gegeven i v m ontvangen van paketten en poststukken. Mijn vertrouwen is ook zéér ernstig geschaad. Ik stuur dus nooit meer iets op met post.nl. en ga hier dan ook via juridische stappen werk van maken. Mijn gegevens zijn openlijk verkocht en eis daar een deel van. Ik verzeker postnl dan ook dat ze nog niet van mij af zijn. Ik heb postnl nooit toestemming gegeven dat ze mijn gegevens mochten verkopen of aan derde mochten geven. Ik verbied nu dan ook postnl om in de toekomst mijn gegevens aan derde te geven of verkopen. Indien ik efa hter kom dat mijn gegevens ook aan andere zijn verkocht dan eis ik per bedrijf €7,500,00 en verkoop bedrag.

Ik ben tevreden als mijn gegevens uit hun database wordt gehaald en ik een schade vergoeding krijg van € 7.500,00. En het verkoop / aankoop bedrag welke schoonenberg heeft betaald aan post.nl . Want het zijn mijn gegevens !! zo ook en publieke en persoonlijke brief met excuses van postnl.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer Raaijmakers, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik kan me voorstellen dat u zeer ontevreden bent vanwege het feit dat uw persoonlijke gegevens bij Schoonenberg terecht zijn gekomen en kan me voorstellen dat u graag wilt weten hoe dit is gebeurd. Graag geef ik u een toelichting. Alleen door middel van een Verhuisservice kunnen uw gegevens gebruikt worden voor dataonderhoud, het doen van (gerichte) aanbiedingen aan organisaties waarmee u de laatste twee jaar al dan niet een commerciële relatie heeft gehad en voor het toesturen van e-mails van derden met aanbiedingen en/of e-mails van PostNL over de Verhuisservice. Bij het aanvragen van de service heeft u de mogelijkheid om deze optie te blokkeren. Graag verneem ik van u of u onlangs gebruik heeft gemaakt of op dit moment gebruik maakt van een Verhuisservice. Wilt u mij het ordernummer van uw service sturen? Ik zie uw reactie graag tegemoet, Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht JohnRaaijmakers

4 maanden geleden - Bedankt voor de reactie. Ik heb geen gebruik gemaakt van verhuisservice o.i.d. ( woon al 18 jaar op zelfde adres)wel een account van pakketpost via post.nl. Hoe dan ook, niets rechtvaardigd het feit dat u mijn gegevens ongevraagd verkoopt t.b.v reclames of wat dan ook. Nogmaals Schoonenberg heeft mij schriftelijk medegedeeld dat zij de gegevens van u gekocht hebben. M v g J Raaijmakers

Heeft op 17 juli 2017 om 14:01 geantwoord

Geachte heer Raaijmakers,

Hartelijk bedankt voor uw bericht met uitleg. Voor alle informatie over uw persoonsgegevens per dienst van PostNL kunt u terecht op onze website;

Reactie van de melder van de klacht JohnRaaijmakers

4 maanden geleden - Nog even dit, er staat nu bij status "opgelost" dat is het zeker niet !

Heeft op 17 juli 2017 om 15:02 geantwoord

Post.nl stuurd een link met privacy-verklaring. Daarin staat dat de gegevens van een klant niet verkocht worden. Hoe verklaart u dan dat schoonenberg mij verteld in een brief dat zij de gegevens gekocht hebben van post.nl ? Er staat bovnaan \"opgelost, maar deze zaak is zeker niet opgelost ! M v g John Raaijmakers

Alle klachten die gemeld zijn door JohnRaaijmakers