Klacht: meterstanden

op 06 oktober 2011 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Enkele maanden geleden ben ik overgestapt van *** naar Essent, maar ik vergat de juiste meterstanden door te geven, waardoor Essent geschatte standen doorgaf aan ***, die een veel te hoge slotafrekening incasseerde. Vervolgens aan Essent de juiste standen doorgegeven met verzoek deze door te spelen aan *** voor correctie, zodat het verkeerd geschatte oververbruik na correctie mij teruggestort kon worden. het was half september dat ik dit verzoek aan Essent deed. Na telefonische controle bij *** bleken de meterstanden anno vandaag NOG niet bekend te zijn, terwijl Essent zegt deze half september wel te hebben doorgegeven. Deze correspondentie is echter niet bij *** te zien. De kosten voor correctie zijn voor mijn rekening en de procedure kan tot ca 8 weken duren, maar dat is niet waar het me hier om gaat. Wat ik kwalijk vind, is dat Essent niet het verzoek opnieuw wil versturen na mijn telefoontje vandaag. Tenslotte kan *** dan ook uberhaubt geen correctie laten plaatsvinden. Dit vind ik als nieuwe klant absoluut geen goede service, en mijn telefoonrekening loopt al aardig op. Op dit moment mag ik tot 16.00 uur afwachten tot de klantenservice van Essent opnieuw contact met mij opneemt of het mailtje met de juiste standen uberhaubt nog een keer naar *** mag worden verzonden.
Uiteraard heb ik eind van de dag telefonische afsptraak met *** om de juiste meterstanden terug te horen.

dat aan het einde van deze dag de juiste meterstanden bij mijn oude leverancier binnen zijn, en ik dit bij hen ook kan verifieren.
Is dit niet het geval, dan mag Essent vandaag nog de slotafrekening opmaken, en ga ik terug naar ***, mijn oude leverancier.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 18 oktober 2011 om 10:27 geantwoord

Geachte mevrouw Maas,

U heeft op 4 oktober telefonisch contact gehad met mijn collega voor uw klacht. Hij heeft u ook een schriftelijke bevestiging verstuurd.
Het is nu wachten op de goedkeuring van de netbeheerder voor de meterstanden. Hierna kunnen wij gaan corrigeren.

Ik sluit de klacht nu op deze website, maar dat wil niet zeggen dat de klacht ook daadwerkelijk is opgelost. Wij houden u op de hoogte zodra wij bericht hebben ontvangen van de netbeheerder.

Angelique
Essent medewerkster