Klacht: meter wisseling

op 06 oktober 2011 over Enexis in de categorie Netbeheerder

Stilstaand telwerk.

In 2008 ben ik met mijn man in Zwolle gaan wonen Liede 3 8032 AD woning van Versteda.

Ik heb getekend voor enkeltarief, nacht teller staat stil op 1236. Vanaf 2008 t/m 2010 is er een meteropnemer geweest om de stande op te nemen. De meteropnemer die in jan 2011 bij ons kwam vertelde uw meter staat stil, verteld aan meneer dat deze al drie jaar stil staat ik weet niet beter. Meneer vertelde je kan beter een nieuwe meter aanvragen. Toen is de ellende begonnen nu willen ze van drie jaar de nacht teller in rekening brengen.

Ik loop van het kasje naar de muurvolgens enexis zou ik na de eerste correctie 1850 euro bij moeten betalen want mijn verbruik zou ruim 12.000 KwH per jaar zijn. Ik probeer een coach van afdeling klachten uitteleggen dat ik geen dubbel tarief heb. Nu wordt de eerste correctie ingetrokken en moet er een correctie gemaakt worden van 8.873 buiten wat ik al heb verbruikt ook dit klopt niet. Uitgelegd dat nu op mijn nieuwe meter vanaf 1 april tot en met 4 oktober 2011 verbruik van 1500 KwH staat vermeld.Enexis was op de hoogte dat de meter al vanaf 2005 defect nalatigheid dus!!!

Ik ben met een oplossing tevreden als men een correctie maakt met de standen van heden. Dat is van 1 april 2011 tot 4 okt 2011 staat er 1500 KwH op mijn teller dat klinkt namelijk anders als een verbruik van ruim 7500 kwh per jaar.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Enexis in behandeling genomen

Heeft op 19 oktober 2011 om 11:39 geantwoord

Ik ben erg tevreden zo wel over de oplossing met Essent als de oplossing met enexis. Dank u wel voor uw hulp.

Met vriendelijke groet

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Enexis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Enexis

Heeft op 19 oktober 2011 om 13:02 geantwoord

Klant telefonisch geinformeerd en een brief gestuurd over de uitkomst.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Enexis beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door fleurtje01