Klacht: Melding dat pakket niet geleverd kon worden omdat ik niet thuis zou zijn.

op 25 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag zou tussen 11.00 uur en 15.00 uur pakket van Nespresso geleverd worden, dan krijg je om 12.03 een mail dat ze tussen 13.32 en 15.32 voor de deur staan. Even na 3 uur stopt een koerier met een rode Citroën voor de deur en is ruim 5 minuten in zijn auto aan het zoeken naar een pakket. Kijkt op de passagiersboten en vervolgens weer in de laadruimte. Uiteindelijk haalt hij er een zak uit en gaat er mee naar de buren. Ik volg de hele tijd zijn handeling omdat ik mijn pakket verwacht. Ik kijk hem ook aan. Hij rijdt weg na aflevering bij de buren. Om 16.11 maak ik een screenshot van de mail. Dan krijg ik om 16.19 een mail dat ze maandag het pakket komen leveren want ze zouden 16.18 tevergeefs voor de deur hebben gestaan. Ik ben geen seconde de deur uit geweest vandaag. Deze bezorger had duidelijk zijn spullen niet in orde en kwam aan het eind van de rit achter het feit dat hij nog bij mij moest bezorgen. Ik neem dan ook geen genoegen met deze smoes. En zal bij de afzender een klacht indienen. Ik heb dit voorvoelt want heb het kenteken van de bezorger genoteerd.

Excuus. Want dit is de boel besodemieteren en alsnog. Vandaag mijn pakket leveren.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 25 mei 2020 om 12:50 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

U beschrijft in uw bericht een erg vreemde situatie en ik begrijp het dan ook helemaal dat u daar erg boos over bent. De bezorger zou langere tijd in zijn wagen hebben moeten zoeken naar de pakketten, levert een zending bij buren af om u enige tijd later een niet thuis melding te geven. Mijn excuses voor dit grote ongemak.

Zojuist heb ik uw klacht doorgegeven aan de leidinggevende van deze bezorger. Die zal dit dan ook zeker gaan bespreken met deze bezorger. U mag er dan ook zeker vanuit gaan dat dit niet nogmaals op een dergelijke wijze zal gaan.

Heeft u verdere vragen of opmerkingen? Neem dan gerust nogmaals contact met ons op.

Hartelijke groet,

Jip
DHL Parcel Webcare

Heeft op 25 mei 2020 om 14:09 geantwoord

Ik vind dit een erg makkelijke oplossing. Het is trouwens niet de eerste keer dat het op deze manier gebeurt. Pakket is zojuist bezorgd door een andere bezorger dan die van zaterdag. Deze bezorger reed in een auto van DHL en die van afgelopen zaterdag in een eigen auto. Ik heb hem de situatie uitgelegd van afgelopen zaterdag. Op het pakket zat een sticker dat de barcode onleesbaar was, de bezorger van vandaag had geen probleem met de barcode. Hij heeft me prima te woord gestaan.

Alle klachten die gemeld zijn door ellybroekstra