Klacht: Meerdere poststukken in maart niet ontvangen

op 21 april 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik verwacht een aantal poststukken uit het buitenland die half maart naar mij zijn verzonden. Helaas heb ik deze nog steeds niet ontvangen terwijl ik een soortgelijk poststuk welke begin april naar mij is verzonden wel heb ontvangen. Klantenservice is vrijwel onbereikbaar, als ik eindelijk iemand kan bereiken en meerdere malen vriendelijk vraag op welke manier ik contact kan opnemen met douane of distributiecentrum waar alles aan komt, wordt er alleen maar gezegd dat het niet te traceren valt. Terwijl de app met datum en tijd aangeeft dat het in Nederland aangekomen is. Wanneer ik dat aangeef wordt er heel makkelijk gezegd dat het via een andere koerier verder het land ingaat. Op de vraag welke koerier krijg ik geen antwoord. Ik heb nooit een andere koerier gehad voor dergelijke pakketjes, ook niet die ik vandaag heb ontvangen.

Gewenste Oplossing:

Dat dit toch even uitgezocht wordt. Volgens mij zijn het niet alleen poststukken uit het buitenland. Zeker omdat het om een bepaalde periode gaat waarin ineens alles is verdwenen sinds het in Nederland aangekomen is. Geen probleem als ik contact moet opnemen met een douane o.i.d. maar dan wil ik wel graag de gegevens.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw van Ginkel, Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat u een aantal poststukken uit het buitenland niet heeft ontvangen en kan me voorstellen dat u graag wilt dat dit uitgezocht wordt. Graag geef ik u een toelichting. Alleen als het gaat om een zending met track&trace is het mogelijk één en ander na te kijken. Wanneer het gaat om briefpost zonder track&trace is dit niet mogelijk. Omdat die poststukken ongeregistreerd zijn verstuurd kan ik helaas niet voor u achterhalen waar het poststuk is gebleven. Als post vanuit het buitenland in Nederland aankomt, wordt dit normaal gesproken binnen een dag verwerkt en bij u bezorgd. Wij weten echter niet hoe lang het duurt voordat een poststuk vanuit het buitenland in Nederland aankomt. Omdat u aangeeft dat de app wel informatie gaf, ontvang ik graag van u de track&trace code waarmee u deze informatie heeft gevonden. In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw van Ginkel, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een e-mail gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht setiawati

3 maanden geleden - Helaas kan ik geen print screens hier uploaden. Nogmaals het verzoek om contactgegevens van de douane o.i.d.

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw van Ginkel, De douane kan u bij dergelijke zaken niet van dienst zijn. Hiervoor kunt u bij ons terecht. Ik hoop dat u de gevraagde gegevens nog wilt doorgeven. Dit hoeft niet perse door middel van screenshots. Als u barcodes heeft kunt u deze ook hier doorgeven. Mocht u liever op een andere manier contact met ons opnemen dan kunt u hier terecht; http://www.postnl.nl/klantenservice/ Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 26 april 2017 om 18:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw van Ginkel,

Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst.
Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig.

We hebben u daarom twee keer een e-mail gestuurd met verzoek om aanvullende informatie.
Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen.

Wij gaan er dan ook van uit dat uw klacht inmiddels op een ander wijze is opgelost.
Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,

PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door setiawati