Klacht: medewerker evides wilt niet akkoord gaan met betalingsregeling

op 29 juni 2016 over Evides in de categorie Waterschappen

Ik heb een vordering openstaan bij Evides de vordering bestaat uit voorschotnota februari en administratie kosten die erbij zijn gekomen . De hoogte van de vordering was in totaal 63,21 waarvoor er een regeling plaats had gevonden van 3 keer 16 euro en 1 keer 15,21. Omdat ik niet in 1 keer kon betalen heb ik over dit bedrag een betalingsregeling kunnen krijgen die ik door onvoorziene uitgaves in de maand mei niet heb kunnen nakomen.

op 20 juni heb ik een betaling gedaan van 45,71 om de betalingsregeling alsnog in te lopen. Op 29 juni is er een medewerker van evides langs geweest en die heeft een brief achtergelaten afsluiting drinkwater omdat er een bedrag van 85,71 open staat en daar is ook de nieuwe termijn van mei in verwerkt.

Na dat ik de brief in ontvangst heb genomen heb ik contact opgenomen met evides en uitgelegd dat er een bedrag van 61,21 openstond waarvan ik de betalingsregeling niet heb kunnen nakomen maar dat ik op 20 juni wel een betaling heb gedaan. De medewerker mevrouw Kraus gaf aan dat de 45,71 die ik heb overgemaakt waarschijnlijk is afgeboekt van de nieuwe termijn en dat de maand van februari dan nu nog openstaat inclusief administratiekosten.

Ik heb mevrouw mijn persoonlijke situatie uitgelegd en gevraagd of het misschien mogelijk is voor een nieuwe betalingsregeling over dat bedrag wat nu nog openstaat mevrouw gaf aan te “overleggen” en dat het niet mogelijk is. omdat ik meerdere facturen niet optijd zou hebben betaald , daarmee bedoelt mevrouw dat er herinneringskosten bij meerdere facturen bij zijn gekomen.

Ik vind het onterecht deze uitspraak want tenslotte ben ik zelf de gene die voor de kosten opdraait. Het is betalen of afgesloten worden. Mevrouw gaf aan dat ik anders maar naar de schuldhulpverlening moet om te voorkomen om afgesloten te worden.

Ik vind het jammer dat Evides niet bereid is om met mij naar een gepaste oplossing te kijken. Schuldhulpverlening komt niet een ieder voor in aanmerking. Je schulden moeten dusdanig hoog zijn om in aanmerking te komen en dat is bij mijn niet het geval.

Wanneer ik alsnog een betalingsregeling kan krijgen over het bedrag van 85,71

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Evides

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Evides nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door chynn