Klacht: Matras binnen 2 1/2 jaar kapot

op 14 april 2017 over Swiss Sense in de categorie Bedden

Betreft het voelen van de pocketveren van de matras na 2 1/2 jaar. Tevens de vriendelijke maar niet adequate afhandeling.
Klacht gemeld bij Swiss Sense Doetinchem. Echter gekocht bij Swiss Sense Zutphen Outlet wat niet meer bestaat. We hebben daar echter de verzekering gekregen dat de normale Swiss Sense garantie zou worden gehanteerd, (gezien het feit dat het heel kort in de showroom had gestaan volgens de verkoper). Klacht gemeld bij Swisse Sence Doetinchem we zouden binnen een paar dagen wat horen van de servicedienst. Echter niets gehoord, weer naar de winkel gegaan deze zouden contact met de servicedienst opnemen. De week meld de winkel zich dat er die week nog contact opgenomen zou worden dit gebeurde inderdaad ook (tot nu toe prima). Vervolgens kwam de Service medewerker van Swiss Sense op 22-03-2017 langs, na 1 minuut zij hij al dat hij niets constateerde. Hij heeft de matras opgemeten en constateerde dat er niet ingezakt was ook niet aan de zijkanten (hierdoor zouden de veren zich kunnen verschuiven en de oorzaak van de problemen zijn. Hij accepteerde de klacht van dat mijn vrouw dat ze rugpijn had. Maar kon niets aan de matras constateren. Hij bood namens Swiss Sense een nieuwe matras aan voor 300 Euro, niet acceptabel voor ons. Noodgedwongen slapen we nu op onze oude bed 10 jaar oud geen problemen). Echter heb de proef op de som genomen heb zelf 2 nachten op de matras gelegen en kom krom het bed uit (heb in mijn gehele leven nog nooit rugklachten gehad, overigens mijn vrouw ook nooit). Door deze praktijk ervaring op de matras zelf. Ben ik overtuigd dat de matras ondeugdelijk is. De andere matras bezorgt op dit moment nog geen klachten. De servicemedewerker zij ook nog dat we een nacht zonder topper moesten proberen. Hebben we gedaan echter mijn vrouw had de volgende behoorlijke rugklachten. Ligt niet aan de topper maar aan de matras!

Garantie nakomen zonder kosten nieuwe matras leveren. Mag als consument verwachtten dat een matras zeker 8 - 10 jaar meegaat.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Swiss Sense over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Swiss Sense in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht JaapOtten

6 dagen geleden - Swiss Sense heeft de klacht goed opgelost door een verbeterde versie (zelfde prijsklasse) aan te bieden. Wel moest er een eigen bijdrage worden betaald dat was minder gezien de leeftijd van de matras. Maar verder een prima oplossing, ze hebben ons vertrouwen teruggewonnen. Dank aan Swiss Sense voor deze oplossing. J. Otten

Alle klachten die gemeld zijn door JaapOtten