Klacht: Mail

op 30 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

-Graag verzoek ik u de bij gevoegde mail te vertalen naar “Beschaaft Nederlands”
-Is de mail voor mij bestemd?
-Waarom is er geen bijlage bij?

Graag verzoek ik u contact met mij op te nemen op Tel nr 06-57347514

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 30 augustus 2016 om 13:34 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Helmink,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat u een email heeft ontvangen. Ik heb de email voor u nagekeken en ik zie dat het gaat om een zogenaamde phishing mail. Phishing mails worden vaak in het Engels of in gebrekkig Nederlands geschreven. Deze mails vragen naar uw persoonlijke gegevens en bevatten vaak een link of een bijlage. Deze e-mails zijn een vorm van internetfraude en zijn niet door PostNL verstuurd. PostNL is ook niet aansprakelijk voor de gevolgen van het openen van de e-mail.

Wees altijd zeer alert op dit soort verzoeken naar uw persoonlijke gegevens: PostNL zal u nooit om uw inlog- of financiele gegevens vragen via een e-mail. Ik adviseer u het volgende:

-Klik niet op de link en open de bijlage in deze e-mail niet
-Stuur de e-mail niet door
-Verwijder de e-mail permanent: dus ook uit uw “Verwijderde items”-folder
-Zorg dat uw virusscanner helemaal up-to-date is
-Controleer ook of uw Firewall aan staat
-Als u twijfelt of uw computer besmet is, voer dan eerst een volledige scan uit met uw virusscanner.

Heeft u meer hulp nodig? Neem dan contact op met uw internetprovider. Die is vaak op de hoogte van de laatste virussen en kan u bovendien helpen met het nemen van (extra) beveiligingsmaatregelen.
Kijk ook op onze website http://www.postnl.nl/klantenservice/bezorging-en-ontvangst/phishing/ voor eventuele informatie over dit onderwerp

Heeft u per ongeluk geklikt op een link in een phishing-mail? Dan bevat uw computer mogelijk een virus. Zorg dat uw virusscanner voorzien is van de laatste updates en voer een volledige scan uit. Verwijder de verdachte mail permanent uit uw mailbox

Helpt dit niet en vermoedt u dat uw computer toch een virus bevat, bijvoorbeeld omdat deze een stuk trager werkt? Neem dan contact op met uw internetprovider. Die is vaak op de hoogte van de meest recente virussen en kan u helpen met het nemen van (extra) beveiligingsmaatregelen.

Alle klachten die gemeld zijn door geen gebruiksnaam gewenste