Klacht: Machine boven mens

op 28 januari 2011 over Rabobank in de categorie Banken

Op 30 november gepind (Euro 20,–) bij een geldautomaat in Lommel. De geldautomaat geeft geen geld en de bank (BNP Paribas) is gesloten. Ik wacht tot de bank opengaat en geef bij een medewerker aan dat de automaat geen geld geeft. Hij zegt dat dit wel vaker voorkomt, controleert de machine en bevestigd dat het om een storing gaat. Hij kopieert mijn paspoort en maakt een notitie. Hij geeft aan dat hij geen geld mag geven,dat dit via de Rabobank teruggevraagd moet worden en dat dat geen enkel probleem is. Storing direct gemeld bij de Rabobank en gevraagd contact op te nemen met de medewerker van PNP Paribas. Op 21 januari krijgen we antwoord van de Rabobank dat ze niet terug kunnen betalen omdat onderzoek heeft uitgewezen dat de geldautomaat zonder storing heeft gefunctioneerd.

We informeren bij BNP Paribas in Lommel. De betrokken medewerker vraagt waarom het zo lang geduurd heeft voordat we de gegevens opvragen. De papieren zijn nu gearchiveerd en liggen in Brussel.

Klacht ingediend bij de Rabobank. Immers de medewerker van BNP Paribas heeft bevestigd dat het om een storing gaat, dat dit vaker voorkomt en normaal geen enkel probleem is.

Reactie Rabobank: onderzoek heeft uitgewezen dat de machine goed heeft gefunctioneerd dus klacht afgewezen.

Wat een geluk dat ik maar Euro 20,– uit de geldautomaat heb getracht te halen. En wat een absurde werkwijze van de Rabobank door eerst na 47 dagen met deze reactie te komen en hierbij niet de moeite lijkt te nemen om contact op te nemen met de medewerker die de geldautomaat heeft gecontroleerd.

Rest ons nog nu een klacht in te dienen bij BNP Paribas in Brussel.

Gewenste oplossing

Opvragen notities bij de medewerker van BNP Paribas.

Alle klachten die gemeld zijn door E 999