Klacht: Maagband plaatsing

op 17 oktober 2016 over Diana Gabriels Verweijen in de categorie Beauty & Wellness

Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik een maagbandje laten plaatsen. Ik was niet zwaar genoeg om voor vergoeding in aanmerking te komen. Daarom kostte het bandje mij € 6000,-. Aangezien ik al jaren allerlei diëten heb gevolgd dacht ik dat dit mij ging redden. Dat dit mij eindelijk slank ging maken. Ik ben op consult geweest bij Diana Gabriels en zij hield mij een heel mooi verhaal voor over intensieve begeleiding, coaching, litteken-loos na de operatie enz. enz. Niets was helaas minder waar. Het herstel na mijn operatie heeft weken geduurd, ik heb 6 zeer fraaie (lees: lelijke) littekens op mijn buik en van begeleiding of coaching heb ik niks gezien of gehoord. Ik ben al erg vaak terug geweest naar de praktijk, maar ze willen me niet begrijpen lijkt het wel. Ik heb al afgevraagd of het bandje wellicht verkeerd zou kunnen zitten maar dat was volgens hen onmogelijk.
Qua eten is het allemaal moeilijk, ik heb sinds de operatie geen brood meer door mijn keel kunnen krijgen, verder kan ik ook geen pasta’s etc. eten.Als ik dit wel doe heb ik het gevoel dat ik stik en het enige wat dan de optie is om over te geven. Dit alles is mij echter nooit verteld. Diana beweert nog steeds dat ik brood zou moeten kunnen eten. Dit staat ook in de informatiegids die je ontvangt.
Tot nu toe ben ik slechts in 1,5 jaar tijd 12 kg afgevallen. Naast het enorme bedrag wat ik Diana heb moeten betalen (wat een totaalpakket zou zijn) heb ik nog zoveel geld gestoken in allerlei coaching van externe praktijken. Ik wordt bij Diana en door Chris van het kastje naar de muur gestuurd.
Vorig jaar zou ik op reis gaan naar Zuid-Amerika voor 4 weken. Helaas moest ik deze reis na een week afbreken en terugkeren naar Nederland. Dit als gevolg van de band omdat ik niet kon eten en totaal geen kracht had. Toen ik thuis kwam in Nederland vertelde Chris mij dat je niet kunt vliegen met een gevulde maagband. De reis heeft me totaal 3000 euro gekost. De laatste keer dat ik bij Chris was vertelde hij dat de band bij 95% procent van zijn clienten het juiste effect heeft, ik zou bij die overige 5% horen waarbij het niet aanslaat. Toen ik vroeg wat we eraan konden doen kreeg ik daar niet een antwoord op. Diana had als enige antwoord dat ik wel voor € 1000,- een personal coach kon krijgen. Met alle respect, die heb ik al 3x gehad via onze plaatselijke sportschool.

Ik denk dat als ik uit ga rekenen misschien wel € 10.0000,- heb gestoken in het hele gebeuren. En dat heeft me 12kg lichter gemaakt. Nee, niet omdat de band zo goed hielp. De enige reden dat ik ben afgevallen is na mijn operatie als je niks kunt eten, een weekend (woensdag t/m zondag) toen de band te strak zat en zelfs water er niet doorheen kon, doordat ik op reis was en niets kon eten…

Natuurlijk had ik het geld allemaal niet zo’n probleem gevonden als het resultaat zou hebben, maar helaas…

Ik ben tevreden als ik de juiste coaching krijg. ik zou ook graag een second opinion willen en een echo of sliktest om te kijken of de band wel goed zit. tot slot wil ik natuurlijk gewoon het doel behalen waarvoor de band bedoeld is: slank worden!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Diana Gabriels Verweijen over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Diana Gabriels Verweijen in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Diana Gabriels Verweijen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Diana Gabriels Verweijen

Heeft op 18 oktober 2016 om 08:33 geantwoord

Goedemorgen Johanne,

Wij vinden het vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent. Je mag er dan ook op rekenen dat wij er alles aan zullen doen om jou tevreden te stellen. Ik neem vandaag nog contact op met Chris om jou klacht met hem te bespreken.

Je hoort van ons.

Diana Gabriels

Bericht van Diana Gabriels Verweijen

1 maand geleden - Dag Johanna, Ik begrijp je ontgoocheling en frustratie door het geringe gewichtsverlies sinds je anderhalf jaar geleden de maagband kreeg. Ik ga ervan uit dat je akkoord gaat als ik stel dat we het voorbije anderhalf jaar toch een aantal keren een goed gesprek hebben gehad, met het oog op een beter resultaat. Ik heb dan ook het belang van het aanbod van continue support benadrukt, waarmee ik wil wijzen op mijn 24/7 beschikbaarheid. Het is inderdaad zo dat de aanpassingen bij jou tot nog toe een quasi onvoorspelbaar effect hadden, en dat is te wijten aan de overgevoelige reactie van het maagweefsel op de maagband, wat een objectief gegeven is en dus het ideaal afstellen van de band bij jou moeilijker (maar niet onmogelijk!) maakt. Anderzijds zijn, zoals je weet, aangepaste voedingsgewoontes, lichaamsbeweging en algemene motivatie onontbeerlijk. In jouw geval wordt dat laatste juist omwille van de maaggevoeligheid op de proef gesteld, en we hebben dat ook aangehaald in één van de laatste gesprekken. Omdat ik een onverstoorbare “band-believer” ben, en op overtuigende wijze het Australische nazorgplan (Dr. O’Brien) volg, waar alle patiënten minstens twee jaar postoperatief intensief opgevolgd worden, ook diegene die het eerste jaar ondermaats afvallen, wil ik je graag motiveren om een nieuwe start te nemen. Ik organiseer eerst een controle Röntgen-onderzoek in België en een persoonlijke consultatie met de chirurg die bij jou de maagband heeft geplaatst. Ook een consultatie met onze diëtiste zou een herbronning zijn. Hierdoor sluiten we elke twijfel over verkeerde bandpositie uit, kunnen we (strenge) tips van de chirurg meenemen en wordt de inspiratie op voedingsvlak hernieuwd. Daarna tekenen we een nazorgplan uit, met continue support en vaste consultatietijdstippen… Ik nodig je vriendelijk uit dit voorstel persoonlijk met mij op Praktijk Gabriels te bespreken. We maken beiden nog een heuse kans om te slagen!! Met vriendelijke groeten, Chris Patient Care Manager Praktijk Gabriels, Barendrecht

Alle klachten die gemeld zijn door Johanne93