Klacht: Luie bezorgers/ Gefrustreerde klant

op 20 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben de luie bezorgers van post nl zo zat. Ik woon in een flat op 9 hoog en elke keer als ik iets online bestel en het bezorgd wordt door post.nl bellen de postbezorgers aan met de vraag of wij naar beneden willen gaan om het pakketje op te halen. 3 redenen waarom ik dit weiger. 1 er is een lift. 2 ik wordt niet betaald om de helft van zijn werk te doen of hem daarin tegemoet te komen en 3 is het belangrijkst ik heb een baby net een week oud en een kleine van 3 jaar oud. Ik kan dus ook niet even snel naar beneden. Sterker nog er staat nergens op de websites waar ik de aankoop doe dat mijn pakket tot aan de beneden deur wordt geleverd en niet aan mijn voordeur. Steeds vaker komt het voor dat de bezorger weigert naar boven te komen en gewoon wegrijdt met het pakketje in mijn geval dus vaak met babyspullen/voedsel of benodigdheden waardoor de beloofde levertijd van de webshop dus ook niet meer wordt gerespecteerd omdat ik moet wachten op de levering van de volgende dag met een bezorger die hopelijk wel naar boven komt of ik toevallig bezoek heb die kan oppassen of voor mij naar beneden te gaan. Dit is van de zotte en onacceptabel. Ik vind ook niet dat ik steeds de bezorger mijn thuissituatie hoef uit te leggen om ervoor te zorgen dat hij wel mijn pakketje tot aan mijn voordeur levert. Zoals de webshop beloofd. Ik snap dat het het werk van de bezorger wordt vergemakkelijkt als iedereen die in de flat woont beneden verzamelt en ze pakket op 1 punt ophaalt. Maar het is net als een normale wijk met laagbouw woningen dan rinkelt de bezorger ook niet met een bel zodat iedereen aan het einde van de straat op 1 verzamelpunt zijn pakket kan ophalen. En zo voelt dat voor mij ik woon op 9 hoog moet de hele gang aflopen naar de lift en dan naar beneden. En 2 dat is volgens mijn wetenschap niet het principe van thuisbezorgd worden. De bezorger van 15 september track en trace 3STPWH572293066. Heeft aangebeld met het verzoek naar beneden te komen om het pakket op te halen. Mijn vriend vraagt vriendelijk of hij naar boven wilt komen omdat zijn vriendin net bevallen is en wij met kleine kids zitten. De bezorger zegt daarop no! En rijdt nadat iedereen ze pakketjes beneden is op gaan halen weg naar de volgende liftdeur met de bedoeling mijn pakketje met babyspullen dan maar niet te leveren. Mijn vriend heeft een foto genomen van de bezorger zijn auto/bus en is naar beneden gerend mij achterlatend met 1 krijsend kind en een newborn verzwakt met van de veel te vroege bevalling. Vandaar de spoed en noodzaak van de babyspullen. Beneden aangekomen loopt het bijna uit de hand als mijn vriend boos om een verklaring van de bezorger vraagt die zijn werk niet naar behoren doet en daardoor bijna het pakketje alsnog niet meegeeft omdat de bezorger het een onterechte behandeling/benadering vindt, vergetend dat wij al over de rooie zijn over onze eigen situatie waar geen rekening mee wordt gehouden omdat de bezorger zijn werk niet doet naar behoren. Om zichzelf te rechtvaardigen zegt de bezorger dat hij naar boven is geweest en dat niemand open deed. Deze leugen maakte mijn vriend nog bozer omdat hij de bezorger continu in de gaten heeft gehouden via het balkon todat hij wegreed met onze spullen. Er kwam een bijstaander tussen beide en uiteindelijk is het pakketje meegegeven. Deze escalatie is simpelweg te voorkomen als de bezorger zijn werk gewoon doet of op zoek gaat naar een andere functie of buurt met alleen laagbouw. Wij zijn het zat de bezorger te smeken en vragen rekening te houden met onze situatie misschien is dit geen functie voor hun en moet post.nl op zoek gaan naar medewerkers die plezier hebben en hun werk dus naar behoren doen zoals verwacht wordt. Mijn vriend heeft een foto genomen van de bezorger en dat gaan wij blijven doen bij elke bezorger die weigert ze werk naar behoren te doen. Wordt er niks met mijn klachten gedaan zet ik deze fotos met kenteken bewijs en foto bezorger op social media todat het wel is opgelost.

Gewenste Oplossing:

Wanneer de bezorgers van post.nl hun werk naar behoren doen. En mijn pakketjes gewoon netjes aan mijn bovendeur. Leveren zonder tekst en uitleg. Het gaat ze tenslotte ook niets aan wat mijn thuissituatie is. Ik wil dat de klacht serieus genomen wordt en de medewerker(s) er ook op aangesproken wordt zodat ik en mijn wensen de bezorgers hun werk naar behoren te doen serieus en gerespecteerd worden. Ik ben tevreden als mijn gehele uitleg aan post.nl wordt doorgegeven en ook de gevolgen als er geen gehoor en gepaste oplossing wordt gegeven aan mijn klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 20 september 2017 om 16:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat de bezorger heeft geweigerd om uw pakket aan de deur aan te bieden en dat dit regelmatig gebeurt. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent en bied u hiervoor mijn excuses aan. Graag geef ik u een toelichting.

De bezorger moet uw pakket altijd aanbieden aan de deur, ook in flats en galerijwoningen. Alleen wanneer er in een flat of galerijwoning géén lift is (maar wel een intercom) mag de bezorger u verzoeken om naar beneden te komen. Als u dit om wat voor reden dan ook niet wilt of kunt, zal de bezorger het pakket alsnog aan de deur moeten aanbieden. Uw klacht heb ik doorgegeven aan de leidinggevende van de bezorgafdeling. Hij of zij zal de bezorger op deze gang van zaken aanspreken en erop toezien dat de situatie zal verbeteren. Ik ga er vanuit dat de kwaliteit van de bezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van PostNL mag verwachten. Nogmaals mijn excuses voor alle overlast die u heeft ondervonden.
Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 20 september 2017 om 17:14 geantwoord

Nu worden mijn pakketten helemaal niet meer geleverd. De bezorger doet alsof hij heeft aangebeld en ik niet thuis was en heeft nu al 2 pakketten op 18 en 19 september bij een service/ophaal punt gebracht wat het mij nog moeilijker maken omdat nog niet de deur uitkan met een newborn. Blijkbaar willen ze op deze manier de boel omzeilen/saboteren. Heb deze klacht dan ook doorgegeven aan de telefonische klantenservice van post.nl rond 10.30 op 20 sept. Gesproken mevr. Pracht. wat mij ook niet verder heeft gebracht maar mij te woord heeft gestaan alsof ik het probleem was ipv de medewerker van post.nl. dit terwijl mijn toon is veroorzaakt door ontevredenheid frustratie en onmacht naar het bezorgen van mijn pakketten en de situatie afhandeling.

Alle klachten die gemeld zijn door L COMVALIUS