Klacht: misleiden en misbruik maken van jonge kinderen!

op 05 november 2010 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Mijn dochter blijkt op school op internet op de LOI KIDZZ website te zijn beland, ze zag daar staan vraag een GRATIS kennismakingspakket aan. Zij heeft dit ingevuld.
Ze is 10 jaar, en heeft bovendien ADHD (dus impulsief) , en heeft de kleine lettertjes niet gelezen. Logisch eigenlijk. vandaar ook dat het bij wet niet toegestaan is financiële verplichtingen aan te gaan met een minderjarige!
Een aantal dagen later -hoeveel dagen precies weet ik als ouder niet aangezien ik er natuurlijk niet bij was op school en er niets van wist- kreeg zij op haar naam een brief van de LOI. Nu is zij dus pas 10 en maak ik haar post nog open , zeker als ik me afvraag wat het in Godsnaam kan wezen.
In de brief stond alleen hierbij uw GRATIS kennismakingspakket, er stond alleen bij dat INDIEN je zou besluiten de cursus te gaan volgen, het dit en dit bedrag per maand zou kosten. Dit waren wij absoluut niet van plan uiteraard, de brief is dus opzij gelegd, en Dochterlief is streng aangesproken en heeft straf gekregen omdat zij niet zomaar dingen in mag vullen op het internet !
Mijn dochter heeft ook nooit ingelogd, de code voor het kennismakingspakket is nooit gebruikt !
Wij waren dan ook stomverbaasd toen wij 4 dagen later nog een brief kregen, dit keer aan “de ouders /verzorgers van… naam dochter” LOI wist dus prima dat zij met een kind te maken hadden!
In deze tweede brief stond dat er 2.95 moest worden betaald voor het kennismakingspakket, en dat je binnen twee weken na ontvangst van het kennismakingspakket op kunt zeggen via www.loikidzz.nl/opzeggen indien je dit niet doet start je met de cursus en moet je maandelijkse kosten gaan betalen.
let wel het LOI had ons dus nog altijd niet gesproken…. nooit gecontroleerd wie het pakket had aangevraagd… etc.
die twee weken waren inmiddels een stuk korter aangezien deze tweede brief pas kwam 4 dagen nadat het pakket reeds was ontvangen !!!!!!
Ik ben de volgende ochtend meteen naar de link gegaan die in de brief werd genoemd om in elk geval op te zeggen voordat ik verdere stappen -een klacht- zou ondernemen.
De hele link bleek niet te bestaan, ik kwam stomweg op de algemene pagina van LOI KIDZZ en nergens stond iets over opzeggen, geen knop, link, niets.
een aantal keer geprobeerd om een typefoutje uit te sluiten, maar nee de pagina bestond echt niet.
Dus heb ik meteen gemailt naar het LOI !
Ik heb het hele verhaal uitgelegd, en hen om een verklaring gevraagd,
ik kreeg een paar dagen later pas antwoord, en dit antwoord bestond uit 1 enkele zin -op geen van de vragen werd antwoord gegeven!!!!- namelijk “de door u beschreven werkwijze is zeker niet de bedoeling van het LOI”
met eronder een plaatje van het formulier waarmee je het kennismakingspakket aanvraagt, kennelijk om te wijzen op de kleine lettertjes over de 2.95 verzendkosten en het vakje ‘ik ben 18 jaar of ouder’
Dat de correcte geboortedatum was ingevuld, dat de tweede brief duidelijk was geadresseerd aan “ouders verzorgers van” en dat men dus geen financiële verplichting aan mag en kan gaan met een kind, werd genegeerd.
Ik heb hierop in mijn reactie op deze mail gewezen, op die drie punten die ik hierboven noem, en op het feit dat al mijn vragen werden genegeerd en dat het nogal vreemd is het af te doen met 1 enkel zinnetje.
Maar hierop is nooit antwoord gegeven door het LOI !
In plaats daarvan krijgen we nu een paar dagen later een pakket voor dochterlief met de cursus erin, zij zou dus aan de cursus beginnen kennelijk wat hun betreft !!!!
Terwijl door ouders duidelijk is aangegeven dat zij niet op de hoogte waren en dat dit absoluut niet de bedoeling is!
Uiteraard gaat dit pakket morgen meteen naar het postkantoor en wordt retour afzender gestuurd.

maar ik ben dus ZEER boos op het LOI vanwege de manier waarop jonge kinderen worden misleid en misbruikt door hen!

Prima als je cursussen voor kinderen aan wilt bieden, maar alles betreffende een dergelijke cursus zou via de OUDERS moeten lopen en niet via het kind!
een kind kan en mag geen financiële verplichtingen aan gaan!!!!!!! Dit is wettelijk niet toegestaan.
Het LOI is dus onwettelijk bezig!

Ik vind dit echt schandalig! en wat mij betreft moet dit heel goed worden aangepakt!

Gewenste oplossing

alle kosten moeten sowieso worden vrijgescholden, en wij willen geen verdere post van het LOI ontvangen !
ook wensen wij officiële excuses!!!!
De dame die zo’n onbeschofte klant-onvriendelijke mail bestaande uit slechts 1 zin heeft gestuurd zou op de vingers moeten worden getikt, minimaal!
Daarnaast verwacht ik dat de werkwijze van LOI KIDZZ wordt aangepast !!!! een kind kan geen financiële verplichtingen aangaan! en het LOI zou altijd moeten controleren of ouders op de hoogte zijn en akkoord zijn met de aanvraag van watvoor pakket/cursus dan ook!

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door laniramommy