Klacht: Locker vol?

op 11 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn pakketje zou op een dhl locker bezorgd worden. De bezorger was onderweg maar werd verhinderd en het pakketje is vervolgens meteen teruggestuurd naar de afzender. Geen bezorg poging op een andere tijdstip of afgeven bij dichtstbijzijnde dhl punt. Ik heb met dhl contact opgenomen en werd mij verteld dat de lockers vol zaten en dat dit standaard protocol is. Echter op deze website zie ik dat bij iemand anders wel naar een andere locker point is bezorgd. Dit is niet volgens de protocol wat mij is verteld en meteen terugsturen bij de eerste poging is belachelijk.

Ik wil dat dhl gratis een nieuwe verzendlabel af kan geven voor de afzender zodat zij het nog een keer kan opsturen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 11 mei 2020 om 11:42 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Dit pakket bleek inderdaad niet te kunnen worden bezorgd, omdat er geen kluis beschikbaar was. Helaas was er ook geen ander servicepunt beschikbaar om naar uit te wijken. Vanwege de Corona-problematiek zijn veel servicepunten momenteel gesloten en de servicepunten die wel open zijn lopen tegen de grenzen van hun capaciteit aan. Helaas heeft dit voor uw zending betekend dat wij het pakket retour afzender moesten sturen.

De verzender kan uiteraard via Vinted bij ons terecht om de betaalde verzendkosten terug te vragen.

Harald
Webcare DHL Parcel

Heeft op 13 mei 2020 om 04:08 geantwoord

Bedankt voor uw reactie. Echter dit is geen volledige oplossing. De verzendkosten zijn ondertussen verhoogd. Uw collega heeft mij ook geïnformeerd dat de bezorger een optie had om niet thuis te scannen en volgende dag nog een poging kon doen. Ik ben van mening dat dit 100% jullie nalatigheid is en de volgende (verhoogde) verzendkosten vergoed moet worden.

Alle klachten die gemeld zijn door hikaatje