Klacht: link via Facebook naar Bralex

op 17 mei 2017 over Bralex in de categorie Internetshops - Algemeen

Bralex stuurt mijn dochter een factuur van 100 euro. zij heeft slechts via Facebook een link aangeklikt. Hier werd gevraagd de gegevens in te vullen voor een proefpakket, dit heeft zij gedaan. Echter toen duidelijk werd dat het om een bedrag van 100 euro ging heeft zij dit weg geklikt en geen bestelling geplaatst. Wij hebben ook geen proefpakket ontvangen en toch wordt er nu betaling geëist. Het betreft hier een tiener, en voor zover ik het begrijp is e.a. niet duidelijk aangegeven. En gezien de klachten die ik hier en elders tegenkom op het internet, lijkt het mij hier te gaan om oplichting. Wij gaan zeker een aanklacht van oplichting doen bij de politie indien er geen fatsoenlijke oplossing komt vanuit Bralex.

Als Bralex de eis van betaling intrekt.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bralex

Reactie van de melder van de klacht hfblok

4 jaren geleden - Tot op heden nog geen ontvangst van Bralex?? Inmiddels is wel duidelijk dat het pakketje achteloos in ontvangst is genomen zoals zo vaak hier gebeurd, niet wetende wat de inhoud betreft. Nu is ook gebleken dat na doorspitten van de email bij mijn dochter nota bene in de spam (hoe betrouwbaar is het bedrijf) een vordering voor betaling als het pakketje niet binnen 14 dagen terug wordt gestuurd is gevonden. Inmiddels hebben wij politie, rechtsbijstand en consuwijzer ingeschakeld. Wordt vervolgt......

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bralex nog niet in behandeling is genomen.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bralex in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bralex een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bralex

Heeft op 30 mei 2017 om 12:11 geantwoord

Beste Herman Blok,

Wat jammer dat u zo reageert. Voor de klachtafhandeling staat 14 hele dagen voor en proberen ons uiterste best om op iedereen spoedig te reageren.

Op facebook wordt er geadverteerd, echter wordt u wel doorgeleid naar onze website. Het is belangrijk om uw kind goed weg wijs te maken op het internet en niet zomaar klakkeloos besteld.

Graag zien wij een ID kaart tegemoet en een bestelnummer, zodat wij dit met u kunnen oplossen.

In afwachting van uw reactie,

Laura

Alle klachten die gemeld zijn door hfblok