Klacht: Lijn 77 Venlo via Kessel

op 04 oktober 2011 over Veolia in de categorie Openbaar Vervoer

Vorig jaar kreeg lijn 77 een andere route, hierdoor kwam hij ook langs het ziekenhuis in Venlo. door deze nieuwe route kwam de bus standaard 10-15 minuten te laat op het station waardoor wij de trein miste en weer te laat op school kwamen.
Toen ze in die route aan de weg gingen werken kregen we een omleiding, hierdoor kwamen we perfect op tijd aan op station Venlo.
Nu zijn de wegwerkzaamheden voorbij en is de route weer zoals voorheen, en komt de bus dus weer standaard 10-15 minuten te laat. Volgens de lijnfolder komt de bus om 00:11 of 00:41 aan in Venlo. Maar dit haalt hij dus nooit met deze route.
waarom worden die aankomsttijden of de route niet aangepast? Het kan toch niet zo zijn dat een bus gewoon standaard te laat komt, gewoon omdat de route te lang is? Zo kun je nergens meer op plannen, want de kans is groot dat je toch te laat komt. Ook op school zijn ze er niet erg blij mee dat we steeds lessen missen. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat we de bus om 6 uur pakken als we om half 9 op school moeten te zijn en normaal (als de bussen eens op tijd zouden rijden) maar een uur hoeven te reizen.

De oude route aanhouden. Toen kwam de bus op tijd aan.
Om lijn 77 langs het ziekenhuis te laten rijden moet deze bus een heel stuk omrijden. Terwijl er vanuit Station Venlo verschillende bussen langs het ziekenhuis komen en dit is maar 5 minuten rijden.

Alle klachten die gemeld zijn door fanneke1992