Klacht: Lijn 315

op 14 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste meneer, mevrouw,

Ik meld mijn klacht naar aanleiding van het systematische patroon wat aanhoudt op lijn 315.

Ik neem al jaren de bus 315 vanuit Heerenveen richting Groningen. De eerste paar weken van september kenmerken zich vaak met drukte, doordat veel studenten beginnen met hun studie in Groningen. Ervaring leert dat deze drukte stapsgewijs afzwakt, naarmate de weken komen.

Alleen tot mijn verbazing is het de eerste paar weken zó druk, dat de bus al nagenoeg vol zit zodra die in Heerenveen aankomt. Dan heb ik het nog geen eens over het grote aantal reizigers die hier nog in de bus moeten stappen. Het lijkt erop dat er dit jaar nog veel meer reizigers gebruik maken van lijn 315.

Het ergste is nog wel perron P , waar bus 315 de reizigers oppikt in Groningen. Het is daar inmiddels een wedstrijd geworden om in de bus te komen. Iedereen is alle fatsoensnormen vergeten. Dit resulteert in voordringen, duwen en zelfs scheldpartijen.

Ik begrijp dan ook niet waarom jullie specifiek deze paar weken geen extra bussen inzetten. Het is geen wetenschap om te begrijpen dat vooral begin september een drukke periode is.

Klaarblijkelijk schieten jullie tekort in het vooruit denken en voorkomen van dit soort wantoestanden. Ik raad jullie dan ook aan om doormiddel van een app, zoals 9292, reizigers te vragen hoelaat en welke bus ze nemen op een bepaald moment. Zodat jullie hierop kunnen inspelen.

Gewenste Oplossing:

Wanneer jullie met een oplossing komen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 14 september 2017 om 17:39 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Danishoka,

Ik begrijp dat het vervelend is dat bus erg vol zit. Op het moment dat de bus te vol zit of er blijven reizigers bij de halte staan, dan wordt hier een melding van gemaakt door de chauffeur. Met regelmaat worden deze meldingen bekeken om daar waar nodig extra bussen in te zetten. Wij proberen onze bussen zo effeciënt mogelijk in te zetten, hierdoor is het niet altijd mogelijk om grotere of extra bussen in te zetten. Ik maak er in ieder geval een melding van binnen de regio.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland

Met vriendelijke groet,

^JP
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Danishoka