Klacht: Lijdensweg, vier keer thuis gebleven voor een pakket dat niet is bezorgd

op 19 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mail PostNL 6 september
Uw pakket is onderweg.
Verwacht bezorgmoment:
Vandaag 06 september
15.00 – 17.00 uur.
Ik was thuis, niet bezorgd.

Mail PostNL 7 september
Uw pakket is onderweg.
Verwacht bezorgmoment:
Vandaag 07 september
14.30 – 18.00 uur.
Ik was thuis, niet bezorgd.

Mail PostNL 7 september
Uw pakket is vertraagd
Nieuw bezorgmoment:
Morgen 08 september
14.00 – 17.30 uur.

7 september
Track & Trace site PostNL
Bezorgd op
Donderdag 7 september
21:11 uur.
Ik was thuis, is niet bezorgd.

Pakket is niet bezorgd. Op 8 september belde ik naar klantenservice PostNL.
Ja, soms scannen chauffeurs alle pakketten aan het einde van de dag. Als pakket niet bezorgd wordt binnen 48 uur moet ik terugbellen. Ik vroeg wat de nut was van track & trace, maar kreeg geen antwoord.
Hierna op 8 september heb ik gebeld naar klantenservice van leverancier, Conrad. Men heeft met PostNL gebeld. Pakket zou zeker die middag worden bezorgd.

Mail 8 september
Uw pakket is onderweg
Verwacht bezorgmoment:
Vandaag 08 september
14.00 – 17.30 uur
Ik was thuis, is niet bezorgd.

Mail 9 september
Verwacht bezorgmoment:
Vandaag 09 september
15.00 – 17.00 uur
Ik was thuis, is niet bezorgd.

Lijdensweg, vier keer ben ik thuis gebleven voor een pakket dat niet is bezorgd

Gewenste Oplossing:

Excuses, pakket bezorgen, juiste informatie op track & trace

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 19 september 2017 om 10:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw Segal,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat de bezorging van uw pakket zo moeizaam is verlopen. Mijn excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens heb ik de status van uw zending bekeken. Twee keer is het pakket door de bezorger foutief als ‘afgeleverd’ gescand, daarna is de zending weer gesorteerd om de volgende dag te worden bezorgd. Ik zie dat u het pakket uiteindelijk op 11 september in ontvangst heeft kunnen nemen. Uw klacht is inmiddels gemeld en door de leidinggevende besproken met de betreffende bezorger besproken. Ik ga er vanuit dat de bezorging op uw adres nu zal verbeteren. Mijn excuses voor alle overlast.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 19 september 2017 om 11:15 geantwoord

Mijn klacht is slechts ten dele behandeld.

Klacht samengevat:
1. Op 5 opeenvolgende dagen (6,7,8, 9 en 11 september) kreeg ik een nieuw email van PostNL met een nieuw bezorgtijdstip voor mijn bestelling. Ik bleef elke dag speciaal thuis. Het pakket is niet afgeleverd.
2. Op track & trace stond vermeld dat het pakket was afgeleverd.
3. Ik heb klantenservice van PostNL gebeld en zij konden niets voor mij doen.

Na mijn klacht te hebben ingediend, kreeg ik een 6e email (12 september) van PostNL met een nieuw bezorgtijdstip. Deze keer is het pakket afgeleverd. Alleen veel later dan was aangegeven in de mail.

In de reactie van PostNL wordt alleen ingegaan op de foutieve scanning door de bezorger: \"Twee keer is het pakket door de bezorger foutief als ‘afgeleverd’ gescand.\"
Er werd niet ingegaan op de 5 emails met een steeds nieuw bezorgtijdstip, nadat het product niet was afgeleverd. Immers, dit verandert track & trace van een klantvriendelijke verbetering tot a Kafkaesque lijdensweg.
Er werd ook niet ingegaan op het onvermogen van de klantenservice van PostNL om hier iets aan te doen.

Alle klachten die gemeld zijn door Beauchard