Klacht: Onterechte aanmaning, sportschool gesloten

op 18 juni 2020 over Life & Kicking in de categorie Sportclub/-school

Ik ontving een aanmaning over de betalingen van april en mei (en eerder een herinnering van juni), terwijl de sportschool al sinds half maart dicht is. Ik heb in mei opgezegd en ook uitgelegd dat ik niet in de positie ben de sportschool te ‘steunen’ aangezien ik als zzp’er zelf al maanden niets verdien. Hun incasso’s voor abonnementsgeld heb ik om die reden vanaf april gestorneerd.

In de aanmaning staat na ons vorige verzoek hebben we geen reactie van u mogen ontvangen. Terwijl ik er n.a.v. hun ‘tweede herinnering’ (geen eerste gehad) in een mail op gewezen heb dat ik volgens het consumentenrecht niet hoef te betalen als de dienst niet geleverd wordt. Op deze mail kreeg ik een reactie. Daarin schrijven ze zelf over het steunen van de sportschool: Er is geen sprake van een verplichting. Desalniettemin krijg ik nu een aanmaning en wordt er gedreigd met een incassobureau.

Overigens zijn ze in hun eerdere correspondentie aan het goochelen met de term ‘compensatieregeling’ door te zeggen dat deze niet geldt als je opzegt. Dat klinkt logisch als je ‘compensatieregeling’ interpreteert als ‘LK’s eigen regeling om klanten te compenseren’. Dat gaat immers niet als je opzegt, want dan kunnen ze bijv. niet de maand april compenseren door in de maanden daarna 5 x 20% korting te geven. Het juridisch recht op compensatie bij niet-levering staat echter geheel los van opzeggen of niet.

Als de sportschool zich aan de wet houdt (d.w.z. geen kosten in rekening brengt voor niet geleverde diensten) en stopt met het sturen van herinneringen, aanmaningen etc.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Life & Kicking

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Life & Kicking nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JaneNow