Klacht: liegende klantenservice

op 04 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakketje aangekomen op Schiphol en komt geen millimeter verder.
Na wat speurwerk blijkt dat PostNL het pakketje moet aanbieden ter inklaring bij de douane. Zolang ze dat niet doen komt er geen beweging in. Wanneer je de klantenservice belt geeft men de douane de schuld. Dit is liegen alsof het gedrukt staat. Pakketje ligt bij PostNL en NIET bij de douane. “Informatie” die men geeft is niets meer dan hetgeen via track/trace online al beschikbaar is. Waardeloos bedrijf. Advies: Mijden als de builenpest.

Ik zou tevreden zijn wanneer PostNl (liefst voor de kerst) in beweging komt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 04 oktober 2017 om 10:30 geantwoord

Geachte heer van Tiggelen,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag omtrent het pakket dat vanuit het buitenland naar u is verzonden. Graag informeer ik u hierover.

Wanneer het pakket in Nederland is aangekomen en verwerkt dan kan ik het pakket traceren en de code omzetten naar een Nederlandse barcode. Maar momenteel is dit nog niet het geval. Ik adviseer u om het nog even af te wachten. De verwerking kan enige tijd duren afhankelijk van hoe druk het is op deze afdeling. U kunt het zelf in de gaten houden via de volgende website;

U kunt de buitenlandse barcode invullen op de plek van de 3S-code en als land kunt u gewoon kiezen voor Nederland en als u dan ook uw postcode invult dan kunt u zien of uw pakket al in Nederland is verwerkt. Als dit het geval is dan krijgt u statusinformatie te zien en ook de Nederlandse barcode.

Heeft op 04 oktober 2017 om 12:29 geantwoord

Inscannen en ter inklaring aanbieden bij de douane heeft na drie weken nog steeds niet plaatsgevonden. Mij informatie geven die ik al heb is geen oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door Tigg47