Klacht: Liegende chauffeur DHL

op 21 februari 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag zou ik een pakketje ontvangen dat afgeleverd krijgen door DHL-Parcel. Kreeg hierover een bevestiging van DHL met de vermoedelijke bezorgtijd. Dat was tussen 11:00 en 15:00 uur.
Rond 13:00 uur stond ik te kijken door mijn keukenraam en zag de auto van DHL aankomen. Maar hij reed gewoon voorbij en we hebben hem niet meer teruggezien. Eind van de middag gebeld met DHL en wat kreeg ik te horen? De chauffeur zegt dat u niet thuis was en weer weg is gegaan.
En dat terwijl ik hem langs heb zien rijden en zonder afwezigheidsbriefje? Keiharde leugen dus. Want volgens DHL paste het pakketje gewoon door de brievenbus, dus ik hoefde helemaal niet 5huis te zijn.
Als je dan denkt dat DHL die liegende chauffeur dan opdracht geeft alsnog dat pakketje af te gaan leveren dan heb je het toch echt verkeerd. Die chauffeur aanpakken? Vergeet het maar! Nee, je moet maar een klacht indienen bij de afzender, die dan vervolgens bij DHL moet klagen. De wereld op zijn kop dus DHL!!!!!! DHL neemt dus een bezorgopdracht aan, stuurt een bevestiging van de levering via hen, maar laat de beoogde ontvanger gewoon in de kou staan. Kan je een dag later weer gewoon een groot deel van de dag thuisblijven.
En het ergste is nog dat ik afgelopen oktober exact hetzelfde heb meegemaakt met een af te leveren pakket bij mijn dochter in Den Bosch.
Een goede spreuk voor DHL:
Laat bezorgen via DHL, die verprutst het wel.

Bezorg in de tijd dat wordt aangegeven en pak liegende chauffeur(s) een aan DHL

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 21 februari 2018 om 14:13 geantwoord

Goede middag,

Deze klacht is dubbel geplaatst. Ik heb zojuist op uw andere bericht gereageerd.

Janneke
DHL Parcel Webcare

Heeft op 22 februari 2018 om 11:14 geantwoord

Pakket nog steeds niet bezorgd en of zoek bij DHL

Alle klachten die gemeld zijn door G Z.