Klacht: Liegen over een zogenaamde bezorging is structureel onderdeel van PostNL

op 05 juli 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Uit verscheidene posts hier (bijvoorbeeld 24102017, 412018, 3092018, 8102018) blijkt dat automatisch liegen tegen de consument door de QA afdeling van PostNL endorsed wordt! De bezorger redt de bezorging niet meer (heb ik alle begrip voor), drukt op een knopje, en dan zendt PostNL de consument schofferend mailtje dat de bezorger aan de deur was (21.58 in mijn geval), dat de consument helaas niet thuis was (gedocumenteerd gelogen), maar geen probleem, PostNL is zo goed het morgen opnieuw te bezorgen. TrTr nummer en klacht al bij PostNL en bij CoolBlue doorgegeven.

PostNL heeft deze handelwijze, het bewust schofferen van de klant, ergens in hun QA systeem verwerkt, en dit is dus ook goedgekeurd door hogere PostNL employees. Ik wil graag dat PostNL dit toegeeft, een mea culpa, en dat ze dit structureel veranderen en communiceren. Verder ga ik CoolBlue vragen geen zaken met PostNL meer te doen, totdat de consument minder shofterig en niet meer als een idioot behandeld wordt. Voor de duidelijkheid, ik ben totaal niet geinteresseerd in mijn pakket of bezorging maar wel in het QA systeem dat bewust voor deze klant schoffering gekozen heeft. Wie heeft dit goedgekeurd?

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heermevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. U heeft de melding gekregen dat u niet thuis zou zijn, terwijl uw wel thuis was. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Ik begrijp dat u niet tevreden bent over de melding die u kreeg om uit te leggen waarom u het pakket niet heeft ontvangen. Mijn excuses dat de reden van niet leveren incorrect was. Het kan voorkomen dat de bezorger het pakket de verkeerde scan geeft, waardoor u het bericht krijgt dat u niet thuis was, terwijl de bezorger eigenlijk niet meer aan de bezorging van het pakket toe is gekomen. Dit is niet een automatisch bericht waarmee wij de daadwerkelijke reden proberen te ontkennen. Ik kijk graag voor u of ik een klacht aan kan maken, zodat er met de bezorger besproken wordt dat er een foute scan is gemaakt. Hiervoor heb ik de track en trace code van het pakket nodig. Deze begint met 3S.Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Heeft op 05 juli 2019 om 12:19 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Helaas hebben wij van u geen reactie mogen ontvangen op ons informatieverzoek. Ik ga er dan ook van uit dat uw melding inmiddels is verholpen of dat u via een van onze andere kanalen van antwoord bent voorzien. Uw melding op klacht.nl wordt daarom afgesloten.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Rob253-1957