Klacht: Liander laat gezinnen in de kou zitten

op 12 februari 2018 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Beste medewerker

Liander ( netbeheerder) en Baas ( technische infrastructuur) laat gezinnen in Almere – Oosterwold al weken in de kou zitten , zonder drinkwater en electra.
Verscheidene huizen zijn al voorzien van sanitair, vloerverwarming, keukenuitrusting (koelkast, kookplaat, oven) maar kunnen deze niet gebruiken omdat de bewoners al bijna drie maanden wachten op de aansluiting op nutsvoorzieningen. Alle kabels en leidingen liggen al voor de deur , maar de laatste 2 meter naar de huizen wordt maar niet aangelegd.

Elke keer wordt een week afgesproken waarin de aansluiting gerealiseerd wordt , maar telkens wordt weer een andere week genoemd. Dit tot grote frustratie van de bewoners. Ondanks herhaalde verzoeken tot aansluiting wordt er niets gedaan en worden geen vaste afspraken gemaakt. Door deze situatie moeten gezinnen met jonge kinderen de winter zien door te komen met een camping- gaskachel, jerrycans, waterflessen, batterijlampen , camping-kooktoestel en kaarsen. Douchen is niet mogelijk en ook de was kan niet gedaan worden.

Kinderen dreigen ziek te worden of zijn het al en voor volwassenen is het een grote zorg hun kinderen ondanks de moeilijke omstandigheden het beste te bieden.
Bewoners hebben het gevoel door zowel Liander als door Baas niet serieus en in de maling te worden genomen. Het vertrouwen is tot een zeer laag niveau gedaald.

Het is wrang te lezen dat nutsbedrijven wanbetalers en mensen met financiele problemen niet afsluiten vanwege de winterse omstandigheden, maar dat Liander de laatste stap niet zet om gezinnen met kleine kinderen aan te sluiten zodat deze tijdens de winterse omstandigheden hun huis comfortabeler en leefbaarder kunnen maken.

Aan deze wantoestand, veroorzaakt door Liander en Baas moet snel een einde worden gemaakt

Met vriendelijke groet

Eva Smits
Henri Bergsonweg 32
Almere
eva-smits@online.nl
0618561069

Als alle gezinnen op zeer korte termijn aangesloten zijn .

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Liander

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Liander een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Liander

Heeft op 13 februari 2018 om 13:14 geantwoord

Geachte mevrouw Smits,

We hebben de klacht gezien; deze is bij ons bekend. Dit is een heel vervelende situatie in Almere en zeker met de huidige weersomstandigheden. En daarvoor bieden we ook onze excuus aan. Wat hier is gebeurd, is dat bewoners eerder dan gepland hun woning hebben betrokken. Daarom hebben de bewoners gevraagd om de aansluiting eerder te realiseren. Dat is helaas niet gelukt, uiteindelijk is zelfs de oorspronkelijke planning vertraagd. Het is voor ons op dit moment heel erg lastig om de planning aan te passen. Dit heeft met een groot deel te maken met de beperkte technische capaciteit op de arbeidsmarkt. Ook speelden afgelopen week de weersomstandigheden (vorst) een rol waardoor veel buitenwerk moest worden uitgesteld. Dit geldt zowel voor ons als voor onze aannemers.

Deze situatie heeft op dit moment al onze aandacht. We zijn samen met de aannemer aan het kijken of we hier versneld een oplossing voor kunnen vinden.

Webcare Team Liander

Alle klachten die gemeld zijn door eva smits