Klacht: levertijd, loze beloftes en foutieve informatie op website

op 08 september 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zondagavond besteld, en volgens DHL zou ‘ie netjes op dinsdag tussen 11:00 en 15:00 komen. Tot zover prima. Op dinsdag kreeg ik echter een melding dat het pakket 1 á 2 dagen vertraging had. Jammer dat ik hier een dag vrij voor heb genomen van mijn werk, maar ach, kan gebeuren. Een half uur later staat op de website dat de zending doorgestuurd wordt naar een ander adres met een nieuw zendingnummer. Vreemd, maar verder niet hinderlijk. Bij het nieuwe zendingnummer werd vermeld dat de verwachte aankomsttijd woensdag tussen 08:00 en 18:00 zou zijn. Dus, ik neem weer een dag vrij om het pakket op te wachten en aan te nemen en om 17:50 veranderd de verwachte aankomsttijd naar donderdag, tussen 08:00 en 18:00. Vervolgens kreeg ik op donderdag op hun website te zien dat het pakket weer 1 á 2 dagen vertraging heeft, en dat de zending een nieuw zendingsnummer heeft gekregen. Dit zendingsnummer doet het echter niet, dit zendingsnummer kan niet worden gevonden. Contact opgenomen met de verzender, en deze had gebeld met DHL. Het antwoord van DHL was: de zending zal vrijdag aankomen. Op vrijdag, vandaag dus, zag ik om 11 uur dat de zending bij een DHL servicepoint was aangekomen, en dat ik het op kon halen. Dit was echter niet de afspraak, het zou bij mij thuis afgeleverd worden. Dus heb ik gebeld, en nu blijkt dat het pakket niet bij het servicepoint ligt, maar dat ze zaterdag gaan proberen het pakket te bezorgen, maar ik moest er wel rekening mee houden dat het maandag kon worden. De verwachte levertijd zou zaterdag tussen 08:00 en 14:00 zijn. Dus ik op mijn enige dag van de week dat ik uit kan slapen mijn wekker gezet om 8 uur, krijg ik om half 9 te zien dan het weer verplaatst is naar maandag, van 08:00 tot 18:00, dus dat wordt weer een dag vrij nemen. Kortom, 5 dagen vrij genomen van mijn werk, 6 keer naar DHL gebeld, waar ze trouwens een euro per gesprek voor rekenen, en nog geen steek verder.

Ik ben tevreden als de zending morgen (zaterdag 8 september) of vandaag(vrijdag 7 september) netjes op tijd binnenkomt. Is dit niet het geval ga ik van deze klacht zeker werk maken, dan laat ik het hier niet bij.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 08 september 2018 om 13:17 geantwoord

Goedendag,

Ik heb uw zending nagekeken en ik zie dat deze een sorteerfout heeft opgelopen, deze is namelijk op een ander depot terug gekomen. Dit is uiteraard vervelend om te zien! Uw zending loopt hier een vertraging mee op van gemiddeld 2 werkdagen. Deze tijd staat ervoor om een sorteerfout te herstellen, en ik kan u geen ander alternatief bieden in deze situatie.

Mike

Alle klachten die gemeld zijn door Klaas Jan Loosman