Klacht: Levertijd en communicatie onacceptabel

op 25 maart 2016 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

20 november een bank besteld op afbetaling via Otto.nl. Levertijd was 5 weken, deze werd verlengd met 3 weken, toen werd het midden februari en nu is het midden maart. 4 Maanden om een bank te leveren… Uiteraard meerdere malen gebeld naar klantenservice, meisjes verzekeren mij telkens dat de bank echt binnen de levertermijn bezorgd wordt en daar ben ik een aantal keer dan ook vanuit gegaan tot ik telkens op zondagen in de week waarop eigenlijk de bank had moeten komen, een geautomatiseerd bericht kreeg dat de leveringstermijn opnieuw is verlengd. Bij bellen op maandag wordt mij dan gezegd dat de bank nog niet gemaakt is en het aan de leverancier ligt? Medewerkers hebben werkelijk geen idee waarover ze praten en baseren hun informatie op dezelfde geautomatiseerde mails als die ik krijg verstuurd. Gevraagd naar nummer van fabrikant of hoofdkantoor, beide nummers zouden de medewerkers niet hebben? Erg bijzonder en volgens mij ronduit een leugen. Uiteindelijk heeft mijn moeder het voor elkaar kunnen krijgen dat zij een mail zouden sturen met uitleg waarom de termijn telkens verlengd werd en waarom tegenstrijdige informatie wordt gegeven. Uiteraard geen mail gehad. Uiteindelijk 2/3 een klacht ingediend op de website van Otto zelf en zoals beloofd de volgende dag reactie met de mededeling dat er later een reactie zal volgen, want er moet navraag gedaan worden. Inmiddels nu 11/3 geen mail, geen reactie op klacht en nog geen uitsluitsel over wanneer de bank nou geleverd wordt. Hoogstwaarschijnlijk krijg ik deze zondag weer een geautomatiseerd bericht dat het half april wordt. De slechtste beslissing die ik ooit heb gemaakt heb is bij Otto bestellen, maar de beste is dat ik nog niets betaald heb. Zoals ik las bij andere ervaringen, heeft het terugkrijgen van geld ongeveer dezelfde levertijd!

Ik ben tevreden wanneer ik mijn bank half maart bezorgd krijg en een uitleg waarom de medewerkers bij de klantenservice niets weten en ik ook niet het telefoonnummer kan krijgen van iemand die wel wat weet.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar OTTO over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door OTTO in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat OTTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OTTO

Heeft op 22 april 2016 om 09:54 geantwoord

Helaas heeft OTTO deze klacht niet tijdig op kunnen lossen voor de klant. De oorzaak is te wijten aan verschillende logistieke problemen. OTTO betreurt dit ten zeerste.

met vriendelijke groet,

OTTO
Klantenservice

Heeft op 27 mei 2016 om 10:08 geantwoord

Dit is geen oplossing. Uiteindelijk kreeg ik via contactpersoon bij klachtenafdeling te horen dat de bank echt onderweg was. Kreeg zelfs een mail uit Duitsland doorgestuurd. Ineens kreeg ik echter weer een geautomatiseerd bericht van Otto zelf \"Bedankt voor de retour\", wilt u aangeven waarom u het retour heeft gestuurd?
Toen bleek de bank bij transport zo ernstig beschadigd te zijn dat hij weer terug was naar Duitsland! De oplossing die ik toen kreeg, was opnieuw dezelfde bank bestellen via de website en weer 6 weken wachten of de bank annuleren.
Dit was na 6 maanden wachten op dit bankstel. Schandalige omgang bij Otto.
Uiteindelijk heb ik gezegd tijd nodig te hebben om er over na te denken en toen besloten inderdaad de bank te annuleren, want het ging hem blijkbaar niet worden. En toen kreeg ik ineens een melding dat de bank de volgende dag bezorgd kon worden! Inmiddels hadden wij al ergens anders een bank besteld en ook totaal geen vertrouwen erin dat dit überhaupt de juiste of een hele bank zou zijn, dus we zijn hier niet mee akkoord gegaan. Bij vragen werd gezegd dat een medewerker toch de bank opnieuw had besteld als service. Er is van begin tot eind geen enkele vorm van service verleend, niet van de klantenservice, maar zeker ook niet van de aftersales.
Otto heeft geen idee wat er gebeurd met bestellingen, op transport of in de fabriek en is echt alleen de beheerder van de website. Ik raad iedereen aan niets meer dan dat te verwachten, dan kan het ook niet tegenvallen.

Alle klachten die gemeld zijn door Carli van Winsen