Klacht: Levering briefpost

op 28 april 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb bij een bedrijf ringetjes besteld.
Vervolgens krijg ik deze aangeleverd in een plastic zak waarin een open gescheurde envelop zit. In deze envelop zit een visitekaartje van het bedrijf waar ik de ringetjes heb besteld.
Tevens zit er een standaard briefkaart van postnl met hun excuses voor het ongemak erbij gestopt. Mocht je dit aan de klantenservice willen doorgeven kost het nog eens 0,45 Eurocent per minuut.
Er kan altijd wat gebeuren, maar dan hoor je dat wel op een fatsoenlijke manier af te handelen en vooral niet zoals postnl doet.

Ik ben tevreden als de kosten die gemaakt zijn vergoed worden.
Tevens verwacht ik van postnl een fatsoenlijke afhandeling en niet met een standaard klaar liggend briefkaartje.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 28 april 2017 om 14:51 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Kerkhoffs,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het kwalijk om te vernemen dat u dit poststuk beschadigd heeft ontvangen en dat de inhoud ontbreekt. Mijn excuses hiervoor.

Briefpost is echter niet te traceren, daarom kan ik niet voor u nagaan wat er precies is voorgevallen. Maar wanneer losse of scherpe voorwerpen in een papieren envelop worden verzonden dan kan het in de automatische sortering door de snelheid van de machine blijken steken of beschadigen. U kunt hier als geadresseerde natuurlijk niets aan doen, maar we adviseren om dergelijke producten in een luchtkussen envelop of klein brievenbusdoosje te versturen.

Briefpost is niet verzekerd bij schade of verlies dus ik heb niet de mogelijkheid om u hiervoor te compenseren. Ik adviseer u om contact op te nemen met de afzender voor een oplossing.

Ik heb hier uiteraard wel een melding van gemaakt. U zult hier geen reactie meer over ontvangen, maar deze reactie zullen wij gebruiken om de postbezorging in uw postcodegebied extra in de gaten te houden.

Heeft op 28 april 2017 om 20:27 geantwoord

Ik vindt dat Postnl zich wel erg gemakkelijk van de fout wil ontdoen.
De ringetjes zaten in een plastic zakje, en als dat beschadigd wordt bij de sorteermachine ga ik er toch vanuit dat dit toch iemand heeft opgemerkt.
Dat briefpost niet te traceren valt vindt ik erg vreemd.
Ze weten toch waar de briefpost naar toe gestuurd wordt.
En met de verwijzing naar de afzender maakt postnl zich wel heel erg gemakkelijk van dit probleem af. Je moet overal voor betalen maar verantwoordelijkheid nemen ho maar.
Maar dit zorgt er wel voor dat er veel koeriersbedrijven actief zijn.
Die het notabene ook nog veel beter doen.
Dus het wordt tijd dat er een concurrent komt voor postnl.
Misschien doen ze dan beter hun best.

Met vriendelijke groet
Heer Kerkhoffs