Klacht: Levering bank wordt twee maal verzet. Nu weer een half uur kwijt aan heen en weer bellen.

op 01 augustus 2017 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Vrijdag 28 juli een nieuwe bank besteld bij Wehkamp, nadat we eerder bij een ander bedrijf na 12 weken wachten een telefonische annulering kregen.
We waren om deze reden erg blij met de snelle levering van Wehkamp, namelijk voor 23.00 besteld is volgende dag in huis. Via Dynalogic een tijdslot aangegeven tussen 09.00-13.00 en zaterdag lekker op tijd eruit gegaan om de bank in ontvangst te kunnen nemen.
Zaterdag 29 juli krijg ik eerst een mail van Wehkamp: bezorger is onderweg. Daarna krijg ik een mail van Dynalogic: We komen helaas iets later dan verwacht en maak een nieuwe transportafspraak!
Na een telefoontje met Dynalogic wordt mij verteld dat de bestelling toch opnieuw is ingeladen en dat ik om 13.00 een mail krijg met de levertijd.
Ik kreeg geen mail rond 13.00, maar kon de bestelling via track & trace volgen.
Later op de middag nog steeds geen levering en via de track & trace was het pakket verdwenen. Status in MyDynalogic: Opdracht niet uitgevoerd, overmacht.
Weer met Dynalogic gebeld. Ja mevrouw helaas overmacht. Het was al ingeladen, maar de wagen was overbeladen en dat mag wettelijk gezien niet. We moesten een keuze maken en uw pakket is samen met anderen eruit gehaald. Eerste mogelijkheid was maandag en uiteindelijk toch maar een nieuwe afspraak gemaakt tussen 09.00-13.00. Ik vroeg Bilal (medewerker Dynalogic) of dit een gebruikelijke gang van zaken was, omdat vrienden van ons ook al leverproblemen hadden met Dynalogic. Hij wees mij erop dat het in 98% van de keren goed gaat. Maandag wordt de bank echt geleverd.
Na een telefoontje met Wehkamp hebben ze een klacht ingediend en een compensatie aangeboden. Prima twee nachtjes slapen en dan de bank.

Dacht ik …

Vandaag maandag 31 juli:
09.33 email Dynalogic We komen helaas iets later dan verwacht!
Dit keer anders aangepakt namelijk gelijk Wehkamp gebeld.
Ik kreeg vorige keer van een behulpzame dame te horen dat ik natuurlijk een klant van Wehkamp ben en Dynalogic ligt er niet zo wakker van als ik naar ze bel. Die leveren zoveel pakketjes op een dag.
Bij Wehkamp bevestigden ze mijn gevoel dat de afspraak twee keer verzet is. Wat konden ze doen? Notitie en ze konden mij wel doorverbinden met Dynalogic.
Ik gaf nog aan dat dit niet zo indrukwekkend is als ik als klant van Wehkamp bel en dat zij dit naar mijn idee beter met Dynalogic kunnen afhandelen, maar ik werd toch zelf doorverbonden om een afspraak te maken.
Ik vroeg wat de consequentie is als dit niet lukt. Dan kon ik terugbellen.
Na 30 minuten heb ik gebeld met Hady van Wehkamp en Sonja van Mydynalogic. Hady geeft aan om opnieuw terug te bellen als het niet lukt \’als consequentie\’ en Dynalogic geeft opnieuw aan dat de planning mislukt is. Of ik een nieuwe afspraak wil maken …….
Nee bedankt
Terug naar Wehkamp bellen…. Wehkamp is wel erg meelevend, maar na weer 20 minuten bellen is er nu een melding \’escalatie\’ van gemaakt bij customercare.

Ik schrijf toch deze klacht, omdat ik verbaasd ben over de gang van zaken. Door het werken in het onderwijs en de vakantieperiode heb ik (gelukkig) de mogelijkheid om thuis te werken/aanwezig te zijn. Toch ben ook Ik al twee dagen aan \’de bank\’ gekluisterd die we niet hebben… zonder dat er geleverd kan worden. Ik vind dit erg veel gevraagd van een klant en dit gaat nu voor de derde en misschien wel vierde keer gebeuren.

Customercare neemt binnen 24 uur contact op, maar het inplannen van een nieuwe afspraak bij Dynalogic is waarschijnlijk sneller. Toch maar opnieuw ingepland. Nu géén tijdslot gekozen in de hoop de kans van levering te vergroten. Bevestiging gehad dat de bank dinsdag 1 augustus tussen 08.00-22.00 geleverd gaat worden.
Het zal mij benieuwen.

Ik hoop dat niemand zich in deze klacht herkent. Nogmaals de klantenservice van Wehkamp is erg meelevend, vriendelijk en professioneel. Ik heb ondertussen drie verschillende medewerkers gesproken, maar de compensatie die zaterdag nog het een ander recht heeft getrokken stelt nu niet zoveel meer voor. Wil je nog wel bestellen bij een bedrijf die eigenlijk niet kan leveren door de afhankelijkheid van een zeer onprofessionele nonchalante leverancier die koning is in mensen afwimpelen door alles onder situaties van overmacht te schuiven….

Als mijn bank vandaag wordt geleverd en anders morgen met een vorm van compensatie die aansluit bij het drie dagen thuis zitten, terwijl de bank de volgende dag in huis hoort te zijn. Ook vind ik dat in zo een situatie niet de klant van het kastje naar de muur moet worden gestuurd en uren moet rondbellen / investeren om te achterhalen wat er aan de hand is, maar dat de Wehkamp dit sneller op zich moet nemen en terugkoppelt naar de klant.
Tip aan Dynalogic; kun je niet leveren wees hier eerlijk in en neem zelf contact op met je klanten of indirecte klanten via Wehkamp...
Ik vind de situatie ronduit schandalig en uitzichtloos!

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

Bericht van Wehkamp

2 weken geleden - Goedemorgen, Als eerst is het natuurlijk erg vervelend dit allemaal te moeten lezen. We snappen dat dit voor frustratie zorgt, daarvoor ook mijn welgemeende excuses! Inmiddels zie ik dat er een spoed taak is doorgegeven aan onze customer care om dit voor je en met je op te lossen. Dit laat ik dan nu ook even aan hun over. Wel heb ik je ivm het telkens thuis blijven wachten een toegemoetkoming gegeven. Dit wordt in mindering gebracht op je factuur en krijg je binnen 2/3 dagen terug gestort van ons. We weten dat dit natuurlijk niet alles goed maakt maar we hopen in ieder geval dat het de teleurstelling iets verzacht. Mochten wij nog iets voor je kunnen betekenen kan je ons mailen via socialmedia@wehkamp.nl Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht SYH

2 weken geleden - Beste mensen van het Webcareteam Wehkamp, Bedankt voor de snelle reactie op mijn klacht. Ik ben benieuwd naar de tegemoetkoming en het is fijn dat jullie hiervan de noodzaak inzien om de vervelende situaties verder te compenseren. Gisteren (31 augustus 2017) heb ik van 10.10-10.30 telefonisch contact gehad met een dame van Wehkamp. Jullie schrijven dat er een spoedtaak is aangemaakt en gisteren is mij verteld dat de Customercare binnen 24 uur contact opneemt. Helaas zijn de 24 uur ondertussen verstreken en is er geen contact met mij opgenomen. Ik kreeg als advies om een nieuwe afspraak bij Dynalogic in te plannen, want dat is waarschijnlijk sneller. Sinds vanochtend staat Said van Dynalogic al klaar om te vertrekken. Deze status is al bijna 3 uur ongewijzigd. Dat zal een flinke mentale voorbereiding zijn op de rit die zich gaat uiten in levering of annulering??? Nogmaals zit ik nu alweer 3 uur te wachten op een bank en moet ik tot 18.00 uur thuis blijven. Hoe kan dit fout blijven gaan. Dit is al dag 3 die er opnieuw uitzichtloos uitziet. Mijn vertrouwen in de service en hulp van zowel Dynalogic als Wehkamp is echt tot een dieptepunt gezakt. Telefonische reactie van Wehkamp ik heb het doorgegeven, mijn excuses er wordt voor 16.00 contact met u opgenomen. Wordt vervolgd.

Reactie van de melder van de klacht SYH

2 weken geleden - Gelukkig nu snelle actie vanuit de customercare. Eindelijk wordt de zaak opgepakt en ben ik niet meer degene die overal achteraan moet bellen. Customercare heeft contact opgenomen met Dynalogic, Dynalogic heeft aan Wehkamp beloofd om de bank vandaag te leveren, volgens MyDynalogic is Said onderweg en levert hij de bank tussen 16.00-18.00 en de customercare heeft zelf opnieuw contact met mij opgenomen om alles terug te koppelen. Morgen word ik nog gebeld door de customercare om te controleren of alles in orde is en om een compensatie te bespreken.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 01 augustus 2017 om 15:40 geantwoord

Goedemiddag,

Ik vind het erg fijn om te lezen dat onze customer care afdeling deze kwestie zo goed heeft opgepakt. Ik ga er dan ook vanuit dat de bank straks geleverd zal worden en dat onze customer care afdeling je voldoende zal compenseren voor het ontstane ongemak.

webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht SYH

2 weken geleden - Hoe is het mogelijk dat dit als opgelost is aangevinkt? Het is al zo vaak fout gegaan dat je dit niet als opgelost kunt aanvinken, voordat de bank hier staat in de woonkamer. Ik ben NIET tevreden met de oplossing, want er is tot op heden GEEN oplossing. Er is me beloofd dat de bank geleverd ging worden en dat de levering goed zal gaan zeiden Wehkamp en Dynalogic. Nu zit ik voor de DERDE dag te wachten op een bank. De bank zou geleverd worden tussen 08.00 en 18.00. Het is KWART OVER ZES en er is geen bank en ik ben zeker niet al bijna aan de beurt. De bezorger is onderweg, maar als je bank al een aantal keer niet is geleverd dan word je niet vooraan de rit geplaatst (zoals ook eerder is beloofd). Daarentegen sta ik als 11de op de rit die pas om 16.00 is gaan rijden. Even een kleine rekensom: Afstand depot - Hooggraven, Hooggraven - Kanaleneiland, Kanaleneiland - Zuilen, Zuilen - Maarssen .. + tijd die nodig is om producten als een koelkast, bank te leveren ... Naar mijn idee is dat nooit haalbaar geweest om tussen 16.00-18.00 11 adressen langs te gaan. Dit blijkt ook als je om 17.45 ziet dat de bezorger pas bij adres 4 staat. Ik zit nu thuis omdat de bank onderweg is, terwijl ik eigenlijk bij de garage moet zijn om mijn auto op te halen om naar de verjaardag van mijn zusje te gaan voor het avondeten. De auto blijft bij de garage staan, het verjaardagsdiner wordt ingewisseld voor een snelle maaltijd in mijn eentje en de bank komt ... weet ik niet wanneer? Dit is echt een ongelooflijke schande. Zo ga je niet met je klanten om of überhaupt met mensen om. Hoe hebben jullie het lef om dit als opgelost aan te vinken en me ook nog te vragen of ik tevreden ben met de oplossing. Ik val om van verbazing en word er ondertussen bloedlink van. Dit valt niet te compenseren.

Bericht van Wehkamp

2 weken geleden - Goedenavond, Vervelend om te lezen dat de afspraak weer niet is nagekomen. De reactie van mijn collega dat het probleem opgelost is komt natuurlijk op reactie van jou bericht dat Customer Care het voor je heeft opgelost voor zover wij weten. Is de bank inmiddels ontvangen? Graag zouden we telefonisch contact met je willen om te bespreken wat we nog voor je kunnen betekenen. Zou je ons een mail willen sturen met je telefoonnummer+klantnummer en moment waarop je te bereiken bent? Dit mag je sturen naar socialmedia@wehkamp.nl Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Alle klachten die gemeld zijn door SYH