Klacht: Levcer datum en tijd op post.nl niet correct & klachten informatie post.nl niet correct

op 05 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

De bezorgstatus van mijn pakket, vandaag tussen 10 en 12 uur is niet correct. Ik probeer via de chat functie op post.nl navraag te doen, maar de chat wordt niet aangenomen. Toen maar gebeld (0900 nummer…..). De telefoniste vermeld dat het pakket vandaag niet meer geleverd kan worden. Misschien morgen…..
Wanneer ik dat als een klacht vermeld wil zien worden wordt ik geïnformeerd dat klachten niet telefonisch aangenomen kunnen worden.
Terug op de website wordt vermeld dat klachten via de website ingediend niet beantwoord kunnen worden. \”Klachten dienen telefonisch ingediend te worden\”….

Dit is de zoveelste keer dat ik dit ervaar bij post.nl. Blijkbaar is men zeer hardleers of niet geïnteresseerd in een klantvriendelijk imago.

Correctie van hun informatie op de website wb klachtenafhandeling
Mogelijkheid om klachten via de website in te dienen waarbij ook een antwoord gekregen kan worden.
Aangeven hoe de processen betreffende correcte status verbetering opgepakt zijn.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 05 juli 2017 om 11:00 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Hoofwijk,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt mij om te vernemen dat u teleurgesteld bent in onze dienstverlening en ik kan me voorstellen dat het niet prettig is wanneer een pakket vertraging oploopt. Mijn excuses hiervoor.

Helaas heeft u de barcode van het pakket niet meegezonden. Dus ik kan de status niet inzien. Onze doelstelling is uiteraard om pakketten de volgende werkdag af te leveren, maar het kan soms gebeuren dat dit wat langer duurt. Het is momenteel een hele drukke periode. Uiteraard kunt u klachten kwijt via de telefonische klantenservice wanneer er iets mis gaat met de bezorging of wanneer uw pakket niet op de bestemming aankomt. Maar wanneer een pakket vertraging oploopt dan wordt hier geen melding van gemaakt en is het advies om het nog af te wachten. Wanneer een pakket binnen Nederland is verzonden en het komt niet binnen een aantal werkdagen aan dan kan de afzender contact met ons opnemen voor een onderzoek. Maar ik hoop uiteraard dat u dit pakket inmiddels in uw bezit heeft. Mocht dit niet het geval zijn dan adviseer ik u contact op te nemen met de afzender.

Heeft op 05 juli 2017 om 11:12 geantwoord

Leuk dat Post.nl spijt betuigd voor de vertraging. Daar ging mijn klacht echter niet over; vertragingen kunnen gebeuren, dat snap ik.
De bij herhaling foutieve status vermelding op de track & trace van post.nl, alsmede het feit dat klachten ingediend via de website niet beantwoord worden èn de (schijnbaar) foutieve instructies die telefonistes krijgen aangaande bij hen ingediende klachten blijven onbesproken.

Reactie van de melder van de klacht ThJH

4 maanden geleden - Tot mijn grote verbazing zie ik nu dat mijn klacht als opgelost geboekt staat. Dit heb ik echter nooit zo aangegeven, integendeel. Ik hoop dat dit snel gecorrigeerd wordt en ik nog verder verhaal kan verwachten van post.nl

Alle klachten die gemeld zijn door ThJH