Klacht: Lekkende WTW Avanta 35c

op 24 januari 2018 over Remeha in de categorie CV Ketels

Ik heb (net als andere mensen op klacht.nl) last van een lekkende Remeha Avanta CV-ketel. Al 3 winters drukverlies en bij iedere jaarlijkse onderhoudsbeurt dit gemeld. Bij het laatste bezoek enkele weken geleden, wordt de WTW aangewezen als oorzaak (een bekend probleem volgens de monteur). Laat de garantie inmiddels een jaar verlopen zijn, dus de installateur biedt graag een offerte aan voor een nieuwe ketel! Feitelijk is het probleem dus binnen de 10 jaar ontstaan, maar de installateur geeft aan dat Remeha geen coulance meer toepast (teveel klachten?).

Van een dergelijke CV-ketel verwacht ik een langere levensduur; zeker als daar het nodige onderhoud voor honderden euro’s aan is verricht. Belangrijker nog is dat het probleem binnen de garantietermijn is ontstaan alleen pas later als zodanig herkend. Bij een bekend euvel, vind ik het redelijk dat de fabrikant zich coulant naar de particulier opstelt en met een passende oplossing komt. Ik zou anders niet weten waarom ik nog een exemplaar van Remeha zou wilen kopen.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Remeha over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Remeha in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Remeha een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Remeha

Heeft op 19 februari 2018 om 16:14 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Clemax