Klacht: legale maffiapraktijken

op 21 juni 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een pakketje besteld uit China, 2 weken met vol ongeduld gewacht en daar was het eindelijk, echter afgeleverd bij een postkantoor met een prijskaartje van 200 euro eraan. Dit bleek de (veel te hoog) berekende douane/invoerkosten te zijn. De totale kosten van het product zelf was 262 euro maar gewaardeerd op dik 900 euro.. het grappige is, daarbij ook nog eens 17,50 administratiekosten vragen voor de geleverde wanprestaties bij het beoordelen van het pakketje.

Op meerdere manieren aan Postnl gevraagd om opheldering over de kosten maar die konden zij niet geven, enige optie was; binnen een week betalen, of afzien van het pakketje, wat in bijna alle gevallen betekent dat je ook afziet van je betaling voor het pakketje.

Van het pakketje afzien is hierdoor nooit een echte optie, waardoor je dus wel MOET betalen, of ze nou 200 euro of 2000 euro berekenen. Die macht hebben ze. Verplicht betalen en vervolgens in bezwaar gaan waar een reageringstermijn van 6 weken de norm is, lekker hoor POSTNL!

Aangezien POSTNL er als de kippen bij is wanneer ze geld eisen, wil ik een net zo snelle afhandeling, een onmiddellijke terugstorting van de teveel betaalde douane/invoerkosten dus. Alles wat nodig is om de exacte douanekosten te berekenen, ben ik bereid aan te leveren. Maar graag een spoedige afhandeling; geen (belachelijke) standaardprocedure waarbij je van het ene naar het andere wordt gestuurd en 6 weken mag wachten op je centen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 21 juni 2021 om 08:52 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over te hoge inklaringskosten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

U geeft aan dat het bedrag wat u moet betalen voor een pakket uit het buitenland veel te hoog is. Uiteraard kunt u bezwaar indienen echter kan dat proces geruime tijd duren. Bij het pakket treft u ook een factuur aan zodat u weet hoe de kosten zij opgebouwd.
Het proces van bezwaar indienen en uitkeren kunnen wij niet versnellen. Mijn excuses voor het ongemak.

PostNL Klantenservice

Heeft op 21 juni 2021 om 12:13 geantwoord

Heb hier dus helemaal niks aan, het blijven boeven dus

Alle klachten die gemeld zijn door a-94