Klacht: Late levering en aangevallen op mijn ervaring

op 13 december 2017 over Decor wonen & slapen in de categorie Huishoudelijke winkels

Vandaag na ongeveer 13 weken ( als het niet langer is ) is eindelijk ons bed bezorgd.
Over het bed ben ik tot nu toe heel tevreden en de service in de winkel is prima.
Maar de manier nadat je besteld hebt en de manier waarop het word bezorgd kan echt niet!

Er word gezegd dat ons bed klaar zou zijn tussen 8 a 12 weken. Dit vonden wij al lang maar oké het is een mooi bed. Toen er 6 weken voorbij waren ben ik eens gaan bellen om te vragen hoe ver ze zijn met ons bed. Ik kreeg te horen dat ze dit nog niet konden zien.
Bij 8 weken ben ik nog eens gaan bellen en ze vertelde dat ons bed uit de fabriek is en terug gestuurd word naar hun, dit zou 3 a 4 weken duren.
Na die 4 weken ben ik weer gaan bellen, hij is terug gestuurd vanuit de fabriek maar het kan 5 weken duren. Kortom ik moet zelf achter mijn informatie aan een de informatie die je dan krijgt verschilt nogal.
Na die 5 weken hing ik uiteraard weer aan de telefoon en dit keer wat minder geduldig….Ze zouden me volgende week vrijdag bellen. Nou uit eindelijk hebben we vandaag ons bed gekregen maar vraag niet hoe!

De mannen die ons bed komen bezorgen en in elkaar komen zetten bellen wel even netjes van tevoren alleen door gebrekkig Nederlands zijn ze amper te verstaan.
De spullen gaan lomp naar boven en je hoopt dat ze niks beschadigen. Nederlands is blijkbaar erg lastig want er werd tegen mij niet gepraat en tegen elkaar werd wel gesproken maar dat verstond ik uiteraard niet.
Ik ben erbij gebleven omdat ik wou zien of alles goed ging en of ze mijn spullen heel zouden laten en dat is maar goed ook. We hadden namelijk bijna de verkeerde poten eronder zitten.
Toen ik zei dat ik dit niet besteld had en niet niet voor betaald had kreeg ik een bijdehand antwoord: je hebt hier ook niet voor betaald. Nou de laatste keer dat ik op de bon keek stonden ze erop en dan misschien wel voor de prijs van 0 euro maar dat bed heb ik toch zeker betaald. ” we hebben geen andere poten bij ons ” werd mij vertelt en vervolgens komt zijn partner naar boven met een doosje met de juiste pootjes.
Ze probeerde me nog over te halen om toch die eerste te doen maar ik wil gewoon wat ik besteld heb dus ze hebben ze toch omgewisseld.

De verpakking van het bed werd onhandig mijn kant opgeduwd en toen er geen plek meer was hebben ze dit in een kamertje gepropt.
Dat kamertje staat vol met spullen dus ik heb ze vriendelijk verzocht niet te duwen aangezien hier spullen staan. Ik werd een beetje schaapachtig aangekeken maar hij stopte gelukkig wel met duwen.

Nou het bed staat eindelijk op zijn plek en de mannen willen weg. Ik ging er vanuit dat de verpakking mee werd genomen, maar dat staat blijkbaar in de kleine lettertjes achterop dus dat is dan mijn fout geweest. Er staat dat ze het wel netjes voor je opruimen… nou Het is dat je nu niet kan zien hoe het eruit ziet maar netjes is anders….

De hele tijd snappen ze geen Nederlands en spreken ze dit niet totdat je moet betalen. Maar zodra je aan ze vraagt of ze niet toch een plekje hebben in de bus voor de verpakking lijken ze het spontaan weer verleerd te zijn.

Ik zal niemand aanbevelen hier iets te kopen en doe dit zelf dus ook echt nooit meer!
Het bed is mooi maar de service is echt bar slecht!

Reactie klantenservice:
Wij vinden het vervelend dat u de service negatief heeft ervaren, wij willen u natuurlijk tevreden stellen met zowel het product als de service.

Bedankt voor uw mail, wij zullen er een melding van maken.
Wel wil ik u een kleine uitleg geven waarom de bezorgers de verpakkingen niet meenemen, het is natuurlijk heel onhandig werken als de auto
vol is geladen en dat ze bij elke klant eerst alle verpakkingen moeten uitladen en vervolgens inladen. Ook vind ik het erg jammer dat u
mensen die hard werken kunt benoemen dat ze “schaapachtig” kijken.

Wij zullen er een melding van maken wat zich heeft afgespeeld bij u thuis, maar dit neemt niet weg dat niet of slecht Nederlands sprekende
mensen niet kunnen of mogen werken.

Ik zou in ieder geval een excuses willen hebben voor het feit dat je nergens van op de hoogte gehouden word. En als je dan je ervaring deelt zoals jij die ervaren hebt dat je woorden dan verdraaid worden.
Ze laten me haast racistisch overkomen terwijl dit echt niet zo is!

Een tegemoetkoming zou een goede bijkomstigheid zijn.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Decor wonen & slapen

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Decor wonen & slapen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door miiDiane