Klacht: Laat aankomen van post uit Nederland in Italie

op 14 september 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik woon ten zuiden van Milaan (Binasco) en sinds een paar jaar wordt veel van de uit Nederlandse komende post via Nexive gestuurd. Deze post komt bij mij na gemiddeld 5 weken, soms 2maanden. Niet leuk kerstkaarten in februari te krijgen of rouwkaarten met een maand vertraging, uitnodiging voor bruiloft waar ik al 4 weken op zit te wachten en nog niet is aangekomen. En dat terwijl een distributiecentrum van Nexive op 5km afstand is!!

Ik vraag niet de post te krijgen in 2dagen, maar een week lijkt me goed haalbaar, met de gewone post lukt ook in 2 dagen, PT italiano had geen goede naam maar die is stukken beter en sneller.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 14 september 2016 om 13:33 geantwoord

Geachte mevrouw Roerdink,

Uit uw e-mail begrijp ik dat u verschillende poststukken met vertraging hebt ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat dit voor u heel teleurstellend is, vooral omdat u aangeeft dat het bij u al vaker is voorgekomen, en bied u dan ook mijn excuses aan.

Omdat u de ontvanger bent in het buitenland, is het niet mogelijk om een melding van vertraagde post door te zetten. Mijn advies aan u is dan ook contact op te nemen met de afzender. Deze kan een melding doorgeven.

Ook wil ik u adviseren om contact op te nemen met uw lokale post organisatie. Deze kan onder bepaalde omstandigheden een onderzoek instellen, of een melding maken van vertraagde post.

Alle klachten die gemeld zijn door Marjo Roerdink