Klacht: Laat aankomen van post uit Nederland in Italie

op 14 september 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik woon ten zuiden van Milaan (Binasco) en sinds een paar jaar wordt veel van de uit Nederlandse komende post via Nexive gestuurd. Deze post komt bij mij na gemiddeld 5 weken, soms 2maanden. Niet leuk kerstkaarten in februari te krijgen of rouwkaarten met een maand vertraging, uitnodiging voor bruiloft waar ik al 4 weken op zit te wachten en nog niet is aangekomen. En dat terwijl een distributiecentrum van Nexive op 5km afstand is!!

Gewenste Oplossing:

Ik vraag niet de post te krijgen in 2dagen, maar een week lijkt me goed haalbaar, met de gewone post lukt ook in 2 dagen, PT italiano had geen goede naam maar die is stukken beter en sneller.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 14 september 2016 om 13:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Roerdink,

Uit uw e-mail begrijp ik dat u verschillende poststukken met vertraging hebt ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat dit voor u heel teleurstellend is, vooral omdat u aangeeft dat het bij u al vaker is voorgekomen, en bied u dan ook mijn excuses aan.

Omdat u de ontvanger bent in het buitenland, is het niet mogelijk om een melding van vertraagde post door te zetten. Mijn advies aan u is dan ook contact op te nemen met de afzender. Deze kan een melding doorgeven.

Ook wil ik u adviseren om contact op te nemen met uw lokale post organisatie. Deze kan onder bepaalde omstandigheden een onderzoek instellen, of een melding maken van vertraagde post.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,

PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Marjo Roerdink