Klacht: Laagste prijsgarantie nakomen

op 09 oktober 2011 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Onlangs heb ik een rondreis geboekt naar Cappadocie bij Gomundo Belgie. Gomundo is onderdeel van Corendon wat gevestigd is in zowel Nederland als Belgie. Op de website’s van Gomundo.nl en Gomundo.be en Corendon.nl en Corendon.be wordt gesproken over de laagste prijsgarantie. Dit houd in mocht ik elders dezelfde reis vinden voor een lagere prijs dat ik het verschil krijg uitbetaald + 20 euro extra. De reis die ik geboekt heb bij Gomundo vind ik 3 dagen later op de website van Sunplan.nl en daar word exact dezelfde reis aangeboden voor 201,50. Bij Gomundo heb ik daar 229 euro voor betaald. Ik neem de voorwaarden door van de laagste prijsgarantie en zoals ik verneem kom ik hiervoor in aanmerking. Ik neem telefonisch contant op met Gomundo en ik krijg te horen dat dit voor mij niet van toepassing is omdat ik geboekt hebt bij Gomundo Belgie en daar gelden die voorwaarden niet. Maar op de website van Gomundo Belgie word wel degelijk gesproken over de laagste prijsgarantie. De website’s van zowel Gomundo Nederland als Gomundo Belgie zijn identiek gelijk aan elkaar. Ook wil ik hieraan toevoegen dat ik mijn betaling van de reis heb gedaan via Gomundo.nl en dat was geen probleem. Het bedrag is afgeschreven van mijn creditcard en het bedrag is overgemaakt naar Corendon Lijnden. Je boekt bij dus bij Gomundo belgie en het bedrag van de reis gaat gewoon naar de Nederland, naar Corendon. Ik vind het onzin dat ik te horen heb gekregen dat de laagste prijsgarantie niet telt als je via Gomundo Belgie hebt geboekt. Want de betaling gaat gewoon naar Nederland. Corendon en Gomundo zowel in Nederland als Belgie zijn identiek gelijke bedrijven en dus zijn de voorwaarden van de laagste prijsgarantie exact hetzelfde, men moet dus niet gaan beweren als je via de website van Gomundo Belgie boekt dat de voorwaarden van de laagste prijsgarantie niet tellen. Op de Gomundo.be word wel degelijk gesproken over de laagste prijsgarantie.

Graag wil ik dat de belofte word nagekomen van de laagste prijsgarantie want daar heb ik volgends de voorwaarden recht op. Ik wil graag het verschil terug + 20 euro extra zoals vermeld in de laagste prijsgarantie.

Heeft op 11 oktober 2011 om 14:14 geantwoord

Dit slaat echt nergens op, op de website van Corendon Belgie word wel degelijk gesproken over de laagste prijsgarantie. Dit houd in dat zij ook de laagste prijs moeten aanbieden. Mijn advies aan Corendon is om geen melding te doen met betrekking op de laagste prijsgarantie. Dan hoeft u ook u afspraken niet na te komen.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Corendon in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Corendon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Corendon

Heeft op 11 oktober 2011 om 14:25 geantwoord

Geachte heer Erpelinck,

U heeft geboekt via www.corendon.be. Corendon Belgie heeft helaas geen laagste prijsgarantie aktie. Het is daarom niet mogelijk deze op uw reis toe te passen. Wij raden u aan volgende keer te boeken via www.corendon.nl.

Corendon Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door 683tygan