Klacht: Zwanger en voedselvergiftiging!!

op 30 maart 2011 over La Place in de categorie Cafés en Restaurants

Afgelopen maandag 28/3 met mijn zwangere buik (7 maanden) een italiaans broodje hamburger met friet besteld bij het La Place restaurant van de V&D op Zuidplein Rotterdam. Al twee keer eerder gegeten en telkens gevraagd of ze het goed willen doorbakken, daar ik zwanger ben. Deze keer heb ik daar niet specifiek om gevraagd, maar een hamburger moet altijd doorbakken zijn en de kok ziet mij nota bene met mijn zwangere buik staan. Uiteindelijk aan tafel met mijn hamburger, merk ik dat deze nog helemaal rood is van binnen en heb dus niet meer gegeten dan een paar hapjes van de buitenkant/ doorbakken kant daar ik het risico toch wel groot vond tijdens de zwangerschap. Mijn vriendin zei: ga dan terug, maar ik wilde geen stennis maken en liet het zo. Maandagavond begon de ellende, ik voelde me niet lekker en onpasselijk en wist even niet waar ik het zoeken moest. Was behoorlijk misselijk en toen begonnen de hevige buikkrampen waardoor ik even dacht dat de bevalling op gang was gekomen. Ik stierf van de pijn in mijn buik en wist niet of ik nou moest overgeven of naar de wc moest. Uiteindelijk ben ik meerdere keren achter elkaar naar de wc gegaan omdat ik waterige diarree had. Daarna heb ik mijn hele maaginhoud uitgekotst, nooit eerder heb ik zoveel overgegeven. Ongelooflijk! Ik voelde me enorm beroerd en dit heeft tot dinsdagavond geduurd. In eerste instantie drong het niet tot mij door dat dit wel eens door die hamburger zou kunnen komen, maar toen ik na ging wat ik allemaal gegeten had..moest dit het wel zijn. Ik ben dus twee dagen behoorlijk beroerd gevoeld en heb enkel overgegeven, waterige diarree gehad, misselijk geweest en niets kunnen eten. Na overleg met de verloskundige, moet ik deze week met spoed bloedprikken om te kijken of ik immuun ben voor toxoplasmose. Mocht dat niet het geval zijn, dan moeten wij binnen twee weken bloed laten prikken om te kijken of ik geinfecteerd ben. Absurd en dat allemaal na een broodje bij de V&D. Gezellig een dagje ontspannen met een vriendin en een lekker hapje eten en dan krijg je dit!! Eerst ziek zijn, dat is nog tot daaraan toe, maar het risico dat ik en de baby gevaar lopen!! Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Hoe staat het met de hygiene bij La Place? Waarom was de hamburger niet goed doorbakken? Was het vlees al besmet omdat het niet goed gekoeld was of omdat er niet hygienisch mee omgegaan is? Hoe kan dit?

De zekerheid dat dit nooit meer gebeurd. Laat dit een waarschuwing zijn voor de kok en geef hem duidelijke instructies om het vlees altijd goed te doorbakken om dit soort dingen te voorkomen. Wellicht dat er gekeken kan worden naar de hygiene binnen La Place. Dit mag niet nog eens gebeuren, dit is onacceptabel. Wellicht is een vergoeding of een tegoedbon op z'n plaats, maar heb ik daarmee de zekerheid dat ik en mijn kindje niet besmet zijn geraakt? Ik ben twee dagen ontzettend ziek geweest, is dat het waard? Ik ben wel heel benieuwd hoe La Place hiermee om gaat. Het is mij in ieder geval enorm tegengevallen omdat ik tot nu toe altijd goed en lekker gegeten heb bij de V&D.

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door La Place in behandeling genomen

Bericht van La Place

9 jaren geleden - Bedankt voor het doorgeven van dit signaal. Wij hopen dat u zich inmiddels weer wat beter voelt en zouden dit graag verder uitzoeken. Wij willen u vragen uw contactgegevens te sturen naar consumentenzaken@laplace.nl zodat wij u verder kunnen helpen. Wij zien uw reactie graag tegemoet.

Bericht van La Place

9 jaren geleden - Beste mevrouw van Kruining, De betreffende filiaalmanager heeft geprobeerd contact met u op te nemen, wat helaas niet gelukt is. Wij hebben u een brief gestuurd met La Place cadeaubonnen en vernemen graag of uw klacht naar tevredenheid opgelost is.

Reactie van de melder van de klacht kruining72

9 jaren geleden - Beste heer, mevrouw,Bedankt voor uw reactie. Ik weet niet of u of deze reactie op deze manier kunt lezen, maar ik heb inderdaad een telefoontje (gemiste oproep) gehad van de filiaalmanager. Hij heeft toen mijn voicemail ingesproken met de boodschap dat hij nog terug zou bellen, maar ik heb helaas niets meer gehoord. Ook heb ik geen brief ontvangen, wel een mail...maar was/ben eigenlijk nog steeds in afwachting van een correcte afhandeling. Het vlees kan dan wel vers van de slager gehaald zijn en de HACCP richtlijnen kunnen goed opgevold zijn, maar het gaat er om dat het vlees niet goed klaargemaakt was. Toevallig waren wij een ca. een maand eerder ook in jullie restaurant en hebben toen ook een hamburger op. Toen zei een collega tegen de kok dat hij de hamburger goed moest doorbakken omdat ik zwanger ben...en ze vertelde mij dat hij nog maar net begonnen was. Diezelfde jongen/kok heeft die bewuste dag ook mijn hamburger gebakken... Ik moet komende week weer bloedprikken voor toxoplasmose (incubatietijd ligt tussen de 10 en 28 dagen volgens de verloskundige en hoop uiteraard dat ik dit niet in mijn bloed heb. Ik hoop ook nog steeds op een bevredigende oplossing van jullie kant. Met vriendelijke groet, Melissa van Kruining

Bericht van La Place

9 jaren geleden - Beste Mevrouw Kruining,Op 20 april hebben wij u een brief gestuurd met de resultaten van het kwaliteitsonderzoek. Wij vinden het vervelend dat u deze niet ontvangen heeft. Wij proberen vandaag telefonisch contact met u op te nemen om zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat La Place een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

La Place

Heeft op 04 mei 2011 om 15:35 geantwoord

Kwaliteitsonderzoek heeft plaatsgevonden en de klant heeft het resultaat ontvangen, samen met enkele La Place cadeaubonnen.

Alle klachten die gemeld zijn door kruining72