Klacht: Kwijtgeraakt pakket

op 19 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste PostNL,

Op 3 Augustus is er een aangetekend pakket naar mij verzonden.
Nu, ruim twee weken later, heb ik het pakket nog steeds niet in mijn handen en ben ik genoodzaakt publiekelijk mijn klacht bij u neer te leggen.

Allereerst wil ik mijn ongenoegen uiten op de wijze waarom u omgaat met de gedupeerde, namelijk; de ontvanger.
Bij elke vorm van contact word ik terugverwezen naar de verzender; deze zou immers de enige zijn die informatie krijgt omtrent het kwijtgeraakte pakket.
Daarbij kan ik als ontvangende gedupeerde hoog of laag springen; het heeft geen enkele zin.
Ik begrijp dat u te maken heeft met privacy regels en dat u niet privé met informatie te koop loopt, maar enig medeleven of informatie (na controle van mijn identiteit) zou op zijn plaats zijn.
U wílt niets voor mij doen.

Inmiddels ben ik, met behulp van een meewerkende verzender , er achter dat het pakket tussen wal en schip ligt.
Wij krijgen te horen dat het pakket direct bij binnenkomst naar uw zeggen retour is gezonden naar een magazijn of distributiecentrum. Sindsdien is elk spoor bijster, en kan er niets gedaan worden.
Althans, voor mij als klant.

Ik zou verwachtten dat u, na twee(!) weken zich gaat beseffen dat het pakket; 1) of in een hoek ligt, of 2) dat het intern gestolen is. Een ander scenario is er simpelweg niet. U heeft het pakket namelijk in ontvangst genomen.
Met andere woorden; waarom gaat er NIEMAND zoeken naar het pakket?
Ik heb uit eigen ervaring uit bedrijfsvoering begrip voor onderbezetting, begrip voor vakantieperiode, en begrip voor dat iets uitgezocht moet worden, maar u doet al sinds 3 augustus niets.
Bij elk contact geeft u aan dat het onderzoek nog loopt

Zoals u begrijpt ben ik ernstig teleurgesteld in uw dienstverlening.
Graag verneem ik bij uw reactie welke stappen U heeft ondernomen om het vermiste pakket daadwerkelijk te zoeken én wat u verstaat onder ‘het onderzoek’ welke u naar uw zeggen aan het ondernemen bent.
Daarnaast verneem ik graag, binnen 48 uur, wanneer ik het verzonden pakket kan verwachtten.

Met vriendelijke Groet,
Daan
Casenummer: 03034385

Wanneer ik het pakket in mijn handen heb.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 19 augustus 2016 om 13:09 geantwoord

Geachte heer Van de Lagemaat,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u meer informatie wenst te ontvangen over de uitgevoerde procedure omtrent een door u te ontvangen pakket.

Zoals u ook vandaag per e-mail is uitgelegd, koppelen wij de uitkomst van de navraag terug aan de afzender. De afzender is de opdrachtgever van PostNL. Mocht u hierover vragen hebben, dan kunt u direct reageren op deze e-mail. De afzender kan u informeren over de uitkomst van het onderzoek en kan met u tot een passende oplossing komen.

Alle klachten die gemeld zijn door daanvdl