Klacht: kt service!

op 05 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Het is al meerdere keren gebeurd dat ik mijn pakket niet ontvang, omdat de bezoeger te lui is om naar boven te lopen! En ja dat is echt zo!
Laatste keer was ik op het balkon bezig en ik had het thuis laten bezorgen, omdat het een pakket was wat zwaar was (om en nabij 10 kilo). Ik zie de bezorger een briefje in de bus doen, dus ik roep vanaf mijn balkon: heb jij mij pakket? waarop ik
de reactie krijg: ja de meeste mensen zijn nooit thuis en ik ga niet naar boven lopen om te kijken of u thuis bent! waarop mijn reactie was: pardon? heb je dan niet de verkeerde baan gekozen?! kom je mn pakket nog brengen of niet? waarop gereageerd word: nee, hij is nu aangemeld als niet thuis. Na heel veel aandringen heeft hij hem toch boven gebracht! Vandaag weer hetzelfde verhaal, alleen stond ik deze keer jammer genoeg niet op het balkon, maar zijn zowel mijn man als ik thuis! en komt er een niet thuis melding! ONZIN! ik bestel wat en verwacht dat er dan op zn minst aangebeld word! als ik echt niet thuis was, oke eigen schuld, maar we waren allebei thuis.. bel je de klantenservice en dan kun je jouw pakket waar je verzendkosten voor hebt betaald zodat het THUIS word geleverd ophalen bij een postnl punt..
is nu al een aantal keer voor gekomen en als ik weet dat het met postnl bezorgd word bedenk ik me nog wel 2 keer misschien wel 3.
Kamperen op het balkon is ook een oplossing, maar pure onzin! Net als de niet thuis melding!
Bezorger was deze keer zelfs te lui om het briefje in te vullen.

Gewenste Oplossing:

als mijn pakketjes worden bezorgd op de dag dat ik dat aangeef!

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw Stok, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat de bezorging van pakketten op uw adres zo moeizaam verloopt. Mijn excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht. Alleen wanneer er in een flat of galerijwoning géén lift is (maar wel een intercom) mag de bezorger u verzoeken om naar beneden te komen. Als u dit om wat voor reden dan ook niet wilt of kunt, zal de bezorger het pakket alsnog aan de deur moeten aanbieden. Om uw melding hierover in behandeling te kunnen nemen ontvang ik graag de volgende informatie van u: - Wat zijn de tracktrace codes van de zendingen waar dit mee is gebeurd? Zodra ik deze informatie heb ontvangen zal ik uw bericht verder behandelen en kan ik u informeren over de afhandeling van uw melding. In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht kirsha

3 maanden geleden - Maar wat gebeurt er als er de intercom niet werkt en er een heel groot rood bord hangt met: intercom buiten werking! Zijn ze dan verplicht om naar boven te lopen? Of is een niet thuis melding dan normaal, omdat de intercom niet werkt! Het gaat om de volgende zendingen: 3STUJZ001072864 (Uiteindelijk bij de buren afgeleverd) 3SMYPA616782024 (De balkon scene om het zo maar te noemen) KG29623878 (moeten we zelf ophalen bij een afhaalpunt)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 05 september 2018 om 12:37 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw Stok,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending niet volgens verwachting is geleverd. Ik kan me voorstellen dat u teleurgesteld bent.

U geeft aan dat de intercom in uw flat of galerijwoning niet werkt, waardoor de bezorger niet met u heeft kunnen spreken over het leveren van uw pakketten. Hij heeft om die reden aangegeven dat u niet thuis bent, terwijl dat wel het geval was. Dit is niet volgens de procedure en daarvoor is volgens mijn gegevens ook een klacht ingediend via onze telefonische klantenservice. Deze klacht wordt besproken met de bezorger in kwestie en dit mag niet weer voorkomen. Hier krijgt u geen bericht meer van, want dit wordt intern besproken.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL klantenservice

Heeft op 05 september 2018 om 13:21 geantwoord

in welke zin is dit een oplossing van het probleem dan? Zeker als ik er ook nog geen terugkoppeling van krijg!

met de intercom zijn wij bezig bij onze huisbaas, dus daar hopen we binnenkort een oplossing voor te vinden.

maar ik wil graag dat er aangebeld word als er een pakket bezorgd koet worden. En dan niet beneden bij de deur al direct een briefje erin doen, omdat ze weten dat de intercom niet werkt! ik betaal nu elke keer verzendkosten en uiteindelijk moet ik het alsnog zelf ophalen!

Alle klachten die gemeld zijn door kirsha