Klacht: Krijg mijn geld niet terug

op 23 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb mijn dochter een pakket laten wegbrengen naar een post.nl punt (Primera Bergeijk). Ik dacht dat dit 6,95 euro zou kosten zoals normaal. De zegel wordt erop geplakt en de persoon vraagt hiervoor bijna 14 euro!
Mijn dochter neemt contact op met mij via sms en ik vind deze prijs teveel. Ik vraag mijn dochter of ze deze zending wil annuleren. En ik wil graag de 14 euro terug. Dit gaat NIET zegt de winkelmedewerker šŸ™
De zegel en het pakket zit in het systeem en kan niet geannuleerd worden etcetc. Een discussie volgt.
Ik heb het pakket nu mee terug naar huis laten nemen door mijn dochter want ik wil dit niet versturen!!! En daarom wil ik mijn geld retour.
De medewerker had eerst moeten zeggen hoeveel het kostte dan had ik onmiddellijk niet akkoord kunnen gaan met de prijs en een andere oplossing kunnen zoeken.
Ik ben erg teleurgesteld in de service en het antwoord van “dat kan niet veranderd worden”.
Alles kun je ruilen, dat is een recht dacht ik. Nu zit ik met een pakket wat gefrankeerd is en wat ik niet wil versturen omdat ik het te duur vind. Ik ben er erg boos om en snap het helemaal niet waarom dit niet geregeld kon worden en uit het systeem kon gehaald worden!

Mijn geld retour en zegel/zending annuleren.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 23 februari 2018 om 10:37 geantwoord

Geachte mevrouw Wijnhoven Van Putten,

Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u een zending wilde versturen maar dat dit duurder was dan u van te voren had verwacht. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik begrijp dat het frustrerend moet zijnd at een zending duurder is dan van te voren verwacht. Ik kan u echter niet verder helpen met deze kwestie omdat u in Belgiƫ woont.
Er is speciaal een speciale klantenservice voor Belgiƫ. U kunt ze bereiken via www.postnl.be/contact, hier zullen ze u wel kunnen helpen.

Ik hoop dat deze situatie snel zal worden opgelost.

Heeft op 23 februari 2018 om 12:38 geantwoord

Begrijpend lezen is een kunst!
Ik woon idd in Belgie (ben Nederlander) maar heb het pakket aangeboden in Nederland, Bergeijk (Primera) post.nl punt. Dus ik verwachtte een oplossing vanuit NL. Ik ga dit dan ook NIET in Belgie melden! Daarbij is het opgelost, ik heb bij de verzender deze klacht neergelegd over Post.NL en de verzender heeft voor mij deze onkosten geretourneerd. DAT is echte service! Zendingen moeten volgens mij altijd geannuleerd kunnen worden en zegels geretourneerd (indien niet versturen). Daar hoort een juiste oplossing voor te zijn, ipv weigeren. Vergissingen zijn namelijk menselijk. Mijn klacht is niet opgelost met het gegeven antwoord. Het antwoord is een verschuiven van een probleem naar derden. Te ingewikkeld en absoluut niet correct! Laat maar zitten beste Post.NL, de derde partij (verzender) heeft jullie rekening betaald! Shameonyou :(

Alle klachten die gemeld zijn door Ferdinandje