Klacht: kosten internet gebruik buitenland terwijl alles uit staat!

op 28 oktober 2011 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Mijn vriedin heeft tijdens haar vakantie in Peru een melding gehad van Vodafone dat haar rekening hoger uitvalt normaal. Na dit op vaste computer via internet te hebben bekeken bleek dat de rekening voor meer dan 700 euro(!!!) aan data verkeer te bestaan. Dit terwijl zij haar telefoon heeft ingesteld dat internet uit staat. Schijnbaar maakt je iPhone als je hem aan zet automatisch verbinding met internet, ondanks dat je instellingen op “uit” hebt staan. Vodafone zegt dat de kosten gewoon betaatld moeten worden omdat ze internet heeft gebruikt. Ze heeft daar gewoon een computer met internet omdat we al zouden verwachten dat internet via mobiel te veel zou kosten…

Dat de rekening door Vodafone terug gebracht wordt naar normale kosten voor alleen bellen en sms-en. Iedereen snapt dat je niet voor 700 euro gaat internetten via je telefoon als je ook een vaste computer tot je beschikking hebt...!

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

Bericht van Vodafone

6 jaren geleden - Beste bosch_klu, Ik heb je een e-mail gestuurd waarin ik je meer informatie geef over je klacht. Met vriendelijke groeten, Maartje Vodafone Webcare Nederland

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vodafone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vodafone

Heeft op 21 december 2011 om 12:22 geantwoord

Vodafone Webcare heeft bosch_klu op 03-11-2011 verzocht om gegevens te e-mailen. We hebbben daarna niets meer van haar vernomen. De klacht wordt gesloten.

Heeft op 27 januari 2012 om 20:15 geantwoord

wegens mijn eigen verblijf in het buitenland heb ik deze gegevens niet kunnen emailen. Deze reactie, nu bij terugkeer lezende, is bedroevend. Had van Vodafone minstens verwacht dat ze een oplossing kunnen bieden op de gegevens die hun al bekend zijn. Wellicht dat ze nu contact kunnen opnemen op het nummer waarover de klacht gaat? Want deze zaak is allerminst gesloten!

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Vodafone beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door bosch_klu