Klacht: Koopovereenkomst ontbinden ondeugdelijk product

op 21 juni 2021 over Seats and Sofas in de categorie Meubelwinkels

Op 6 juni 2020 kocht ik bij Seats and Sofas (Deventer) een bank. Het gaat om een Edge 2-Zits bank met terminal en bed. Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben. Ook is de reparatie-poging niet geslaagd.
Bij aankomst van de bank waren de hoeken zwaar beschadigd en achterkant leek niet afgemaakt te zijn.
De problemen escaleerden in december, toen is er meermaals telefonisch contact geweest omdat het bed alleen met veel moeite opengeschoven kon worden om vervolgens niet omhoog te blijven staan. Daarnaast waren de zitkussens op dit punt volledig doorgezakt binnen 5 maanden.

Ik vroeg op 25 juli 2020 voor het eerst om een oplossing doormiddel van een servicemelding. Elke vorm van reactie ontbrak hierop . Vervolgens heb ik na bijna een halfjaar, meerdere telefoontjes gepleegd in januari jongstleden vanwege de escalatie van de problemen. Na veel aandringen van onze kant is de bank op 2 maart 2021 opgehaald ter reparatie. Ik zou hier terugkoppeling over ontvangen, dit is echter pas gebeurd na meerdere keren zelf bellen met het filiaal. Hier bleek dat het originele probleem, een fabricagefout, was opgelost na ruim 12 weken, maar dat de bank beschadigd is geraakt tijdens transport vanaf het reparatiecentrum naar het filiaal. Buiten het feit dat 12 weken geen redelijke termijn is voor een reparatie, zeker zonder enige vorm van vervanging, is het niet redelijk om nu nogmaals 12 weken geduld van mij te vragen. Bovendien is het niet redelijk om het 24 weken zonder bank te moeten stellen.
Toen ik telefonisch aangaf de koopovereenkomst te willen ontbinden werd aangegeven dat ik pas recht hebt op die mogelijkheden als de verkoper 3 keer heeft geprobeerd om het product te repareren. Maar dat is een misverstand. Volgens de wet mag ik geen ernstige overlast hebben van een reparatie van een ondeugdelijk product. Gezien het een bank betreft, wat een dagelijks gebruiksvoorwerp is, kan ik al na de eerste (mislukte) reparatie gebruikmaken van mijn rechten. De eerste reparatiepoging heeft bovendien wel ernstig overlast bezorgd, gezien wij hierdoor al minstens 13 weken het zonder een bank moeten stellen.
Twee weken geleden heb ik aangetekend een brief verstuurd waarin ik vraag om ontbinding van de koopovereenkomst binnen 2 weken, elke vorm van reactie bleef wederom uit. Deze termijn is inmiddels ook verstreken, wat betekent dat er verdere stappen gezet gaan worden.

Zodra de koopovereenkomst ontbonden is en ik mijn geld terug heb, uiteraard staat het Seats and Sofas vrij om mij daarnaast te vergoeden voor de geleden schade.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Seats and Sofas over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Seats and Sofas in behandeling genomen

Bericht van Seats and Sofas

1 maand geleden - Beste mevrouw Licmo, Bedankt voor uw bericht. Graag buigen we uw negatieve ervaring om naar een positieve, door samen met u naar een passende oplossing te zoeken. Ik heb uw klacht doorgezet naar onze service afdeling. Zij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Met vriendelijke groet, Sylvia - Seats and Sofas

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Seats and Sofas een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Seats and Sofas

Heeft op 21 juni 2021 om 15:27 geantwoord

Geachte Mevrouw Licmo,

Wat fijn dat wij samen telefonisch tot een oplossing zijn gekomen,
U heeft van ons een emailbevestiging gekregen met daarin vermeld dat beide partijen overeen zijn gekomen met de oplossing.

hopend u voldoende geïnformeerd te hebben.

Wij wensen u heel hele fijne dag,

M.v.g. Seats and Sofas Team After Sales

Alle klachten die gemeld zijn door ButterFlYnez