Klacht: Komen niet langs maar geven aan “we hebben u gemist”

jasminee op 31 december 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Elke keer wanneer er iets wordt besteld en er wordt bezorgd door DHL komt het nooit aan. Al voor de vijfde keer op rij in een tijdsbestek van circa 3 maanden, wachten we netjes elke keer op onze bestelling en komt de bezorger niet opdagen. Geeft DHL aan dat ze langskomen tussen 12:00 en 18:00, wachten we van 12:00 tot 18:00 en elke keer weer wordt er aangegeven dat we niet thuis waren. De bezorgers komen niet eens aan deur om het te proberen, maar geven aan dat we er niet zijn en droppen het bij een pick up point. Heel de middag gewacht, terwijl wij onze tijd beter hadden kunnen besteden om dan nog m’n pakket niet te ontvangen. Ook geen brief door de brievenbus dat ze ons hebben gemist, omdat ze nooit komen!
Ik vind dit echt abnormaal! Telkens weer moet ik mijn pakket ophalen van een pick up point terwijl ik betaald heb voor bezorging aan huis en ze komen niet eens opdagen?
De medewerkers van de pick up point geven ook aan dat hun magazijn bomvol staat van de pakketten en ze van iedereen ook de klacht krijgen dat bezorgers niet langskomen.
Klachten ingediend meerdere malen bij zowel de webshops verkopers over DHL als bij DHL zelf, maar het blijft toch weer gebeuren keer op keer!
Wij betalen voor bezorging, dat is hun werk. Zij doen hun werk niet, maar wij moeten wel betalen voor niks.
En met ‘sorry ik weet niet wat er mis is gegaan’ is dit niet gelijk opgelost zoals ik vaker zie terugkomen als antwoord. Het mag dan wel dat m’n pakket dagen later wordt afgeleverd, het gaat er om dat ik EL-KE KEER wacht op DHL en er NOOIT wordt geleverd. Geef mij eerder een oplossing hoe dit in de toekomst opgelost kan worden of bewijs dat er überhaupt consequenties en oplossingen zijn ipv sorry ik weet niet wat er mis is gegaan! Daar heb ik niks aan en blijven zulke praktijken maar doorgaan. Zo kan ik net zo goed niets halen wat door DHL bezorgd word, zoals duizenden andere mensen het op zo een manier niet willen. Sinds ik betaal voor bezorgkosten aan huis, eveneens als de verkopers, maar helemaal niks wordt bezorgd.

Gewenste Oplossing:

Als pakketten daadwerkelijk worden gebracht aan huis, bezorgers aanbellen en het pakket afgeven, zoals waar ze betaald voor krijgen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht! Hieruit begrijp ik dat u niet tevreden bent over de bezorging. Dat is uiteraard vervelend om te horen! Graag ontvang ik nog het tracktrace-nummer van de zending waar het over gaat. Ik hoor het graag! Met vriendelijke groet, Danique DHL Parcel Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 31 december 2019 om 12:01 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

wat vervelend dat de bezorging op uw adres zo slecht loopt de afgelopen tijd. Ik zet uw klacht door naar het depot dat de leveringen bij u verzorgt. ik verwacht dat u in het komende jaar dan een verbetering gaat zien in de bezorging op uw adres.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Wendy
DHL parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door jasminee