Klacht: Klunzende postbezorger en er wordt niets aan gedaan

op 20 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Al zolang als deze postbezorger rondloopt krijgen wij verkeerde post in de bus maar ook ontbreekt sommige post die voor ons bestemd was. Zoals een rouwkaart die we nooit ontvangen hebben maar die wel verstuurd is. Dagelijkse foutbezorging. Ik weet inmiddels dat hij Jan heet, hoed op en witte baard. Ik heb 6 maanden eerder hier geklaagd en er is verteld dat er met zijn leidinggevende is gepraat maar DAAR MERKEN WIJ HELEMAAL NIETS VAN! Wij wonen in de burgemeester buurt in Oostzaan dus de vier straten beginnen met “Burgemeester” en dan de straatnaam. En ja weer verkeerd bezorgd. Ook nu weer wekelijks wordt er door mede buurtbewoners de post gecorrigeerd MAAR NIET ALTIJD! Dankzij deze ultieme kluns die maar aanblijft en verder mag klunzen hebben we totaal geen vertrouwen in het gesol van PostNL. Er was even tijdelijk een andere postbezorger (waarsch. vanwege ziekte van de kluns) en toen hadden we duidelijk meer post in de bus en liep er niemand meer ’s avonds over straat om de boel te corrigeren. Ik ben woest om dit steevaste gekluns! Hij heeft eerder al op de Haal in Oostzaan rondgelopen en daar zijn de mensen blij dat hij weg is.

Ik ben pas tevreden met een andere postbezorger, iemand die de adressen ook echt leest en niet met zijn neus in de bijbel rondloopt in plaats van zijn werk te doen.(dat doet hij ook echt)

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

9 maanden geleden - Geachte heer de Wee, Uit uw bericht begrijp ik dat de postbezorging in uw straat niet vlekkeloos verloopt. Ik vind het erg jammer om te lezen en ik bied u dan ook mijn excuses aan. Kunt u mij in een reactie op dit bericht laten weten wanneer en welke post er verkeerd is bezorgd, bij wie en of deze post inderdaad afkomstig is van PostNL? U geeft ook aan dat er onder andere regelmatig post niet aankomt. Kunt u mij daar ook van aangeven van welke afzenders dit afkomstig is en wanneer dit verzonden is? Dan zorg ik er voor dat dit nogmaals wordt doorgegeven. Ik zie namelijk dat de bezorger in augustus extra gecontroleerd is geweest door de teamleider en ik denk dat het verstandig is om deze klachten nogmaals door te geven. Ik wil u ook aanraden om bijvoorbeeld uw buren te vragen dat als zij ook klachten hebben, dit ook te melden bij PostNL. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Michael de Wee

9 maanden geleden - Het vragen om welke post het gaat is vertragingstechniek. Zoals ik al schreef (ook in onze communicatie zes maanden terug) het is de hele tijd aan de hand. Post dat niet aankomt kan ik niet aangeven want die heb ik niet. Die postbezorger is blijkbaar steevast niet in staat om de adressen goed te lezen en heeft niet de benodigde kwalificaties om dit beroep uit te oefenen. Bij mijn vorige klacht stond dat het was "opgelost". Dat is het niet. Zolang deze kluns mag aanblijven blijft deze klacht actief. Mijn buren lossen het onder elkaar op en hebben blijkbaar geen zin om de hele tijd in de pen te klimmen. Dat is aan hun. Deze klachten zijn pas opgelost als Jan niet meer als postbezorger bij u werkt. In hoeveel variaties moet ik dit herhalen? Graag actie in plaats van gepraat.

Bericht van PostNL

9 maanden geleden - Geachte heer De Wee, Ik kan me uw reactie voorstellen, maar dit is zeker niet onze bedoeling. Om een klacht op te kunnen maken heb ik specifieke voorbeelden nodig. Ik hoop dat u mij deze informatie nog zou willen verstrekken. Ik ontvang graag de laatste datum waarop dit is voorgevallen en op welk adres uw post terecht is gekomen of als u post van een anders adres heeft ontvangen welk adres dit is. Ook verneem ik graag of er een streepjescode op de enveloppen aanwezig is of de melding PostNL Port betaald? Ik zie uw bericht graag nog tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Michael de Wee

9 maanden geleden - Vooral gaan remmen heel goed. Als u zo doorgaat plaats ik een klacht over uw klacht afhandeling. U blijft zich verschuilen achter "wat zijn dan de details van de poststukken?" De kluns waar ik het over heb maakt aan de lopende band fouten. Er is geen info over niet gekregen stukken omdat ik die niet heb gekregen. Dus is er ook geen streepjescode. Ik wil dat die kluns wordt aangepakt, ontslagen en vervangen wordt. Of wachten we tot de volgende rouwkaart die niet aankomt?

Bericht van PostNL

9 maanden geleden - Geachte heer De Wee, Zoals gezegd begrijpen we uw reactie en ook wij willen dat er actie wordt ondernomen wanneer er iets mis gaat met de postbezorging. Om te voorkomen dat er een verkeerde medewerker wordt aangesproken moeten we echt meer en specifiekere informatie hebben. Anders kunnen we niets voor u betekenen. Mocht u zich bedenken en de gegevens alsnog willen doorsturen, ontvangen we deze uiteraard graag. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Michael de Wee

9 maanden geleden - EEN VERKEERDE MEDEWERKER????? Ik heb gezegd dat hij Jan heet en in de Burgemeester buurt in Oostzaan loopt. Witte korte baard en een leren hoed. Zijn fouten zijn constant. U verschuilt zich achter onzin met nummers van enveloppen zodat u niets hoeft te doen. U bent een lafaard. Ik zal uw laffe reactie en uw uiterste pogingen om maar niets te hoeven doen delen op sociale media. Wat zegt u tegen u zelf als u 's avonds thuis komt en in de spiegel kijkt? "Zo, weer een klager weggewerkt"?

Heeft op 20 februari 2018 om 13:22 geantwoord

Geachte heer De Wee,

U geeft aan dat wij u tegenwerken en de rem erop zetten. Dit is niet het geval. Wij vragen om de gegevens zodat we in actie kunnen komen. Als u deze gegevens niet geeft dan kan ik ook niets voor u betekenen en bent u de gene die de rem hierop zet.

Het beginnen met dreigen dat u dit openbaar gaat zetten zorgt er niet voor dat het proces sneller gaat.

Omdat deze conversatie niet leid tot de gewenste oplossing sluit ik bij deze de klacht. Mocht u de gevraagde gegevens alsnog willen doorgeven dan wil ik u vragen om contact op te nemen met onze klantenservice.

Heeft op 20 februari 2018 om 19:37 geantwoord

Ik ga niet accoord. Postnl webcare vraagt om details die er niet toe doen. Het gaat niet om 1 of 2 poststukken maar een falende postbezorger die aan de lopende band fouten maakt. Post Nl verschuilt zich achter ambtenarij en blijft zeuren zodat ze niets hoeven te doen

Alle klachten die gemeld zijn door Michael de Wee