Klacht: Klantvriendelijkeheid

op 20 juli 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Na lang twijfelen heb ik toch maar besloten een mail de deur uit te doen om mijn verbazing uit te spreken over de klantvriendelijkheid van een van uw medewerkers.
Dit omdat ik vind dat jullie een service verlenend bedrijf zijn die klantvriendelijk dienen op te treden.
Hedenmorgen, zaterdag 9 juli 2016 om 9.25 uur, stond een mijnheer (ergens midden 50) van van DHL bij ons aan de deur. Schijnbaar had hij haast want hij belde meerdere keren achter elkaar en het leek voor mijn dat het dringend was.
Na openen van de voordeur meldde deze meneer dat hij een pakket had voor de buren, ( Knibbelweide 95 7122 TG Aalten, wij wonen op nummer 93) of ik dat wilde aanpakken. Op mijn vraag waarom hij dan zo ongeduldig aan het bellen was, antwoordde hij dat de buren niet thuis waren en dat hij graag het pakket bij ons achter wilde laten en verder moest. Ik snap dat jullie bezorgers het proberen om niet nog een keer te hoeven te komen, dit is tenslotte tijd en deze zullen zij liever willen besteden aan het bezorgen van andere pakketten.
Nou doen wij vaak de pakketten van de buren aannemen en zij op hun beurt doen dat voor ons. Dat is hier in de buurt de normaalste zaak van de wereld.
Op mijn antwoord dat ik dit keer het pakketje niet wilde aannemen omdat hij door zijn gedrag de kinderen die nog aan het slapen wakker had gemaakt meldde de bezorger dat hij in de toekomst voor ons geen moeite wilde doen. Nou weet ik niet wat hij daarmee bedoelde maar erg klantvriendelijk klonk het niet. Is dat een dreigement dat de pakketten voor ons in de toekomst bij ons niet bezorgd zouden worden?? Ik heb geen idee.
Omdat die opmerking mij bezig houdt heb ik besloten om dit te melden. Doe wat je ermee wilt doen.

Klanten vriendelijke benaderen (dan zul je merken dat heel veel mensen bereid zijn om je las bezorger te helpen) en hen de ruimte geven om de voordeur open te doen. En misschien een beetje empathie voor de klant tonen?

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 20 juli 2016 om 15:20 geantwoord

Goedemiddag,

Mijn excuses voor mijn late reactie. Wat vervelend dat u zo’n nare ervaring heeft gehad met deze chauffeur. Dit is zeker niet het gedrag wat wij van onze chauffeurs verwachten en hiervoor bied ik u dan ook mijn excuses aan.

Ik zal ervoor zorgen dat uw klacht opgepakt wordt met het depot, zodat deze besproken kan worden met de chauffeur.

Vriendelijke groet,

Sanne
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Ertunc