Klacht: Klantenservice wil niet verder helpen

op 11 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ons pakket met diervoeding zou vandaag bezorgd worden. Eerst vanochtend, toen vanmiddag en zojuist ontvang ik een mail dat het pas maandag wordt bezorgd. Het pakket moet in de diepvries bewaard worden. De klantenservice van PostNL geeft geen reden waarom de bezorger zijn rit niet heeft afgemaakt, geen telefoonnummer van het depot (zodat we het konden ophalen) en een klacht noteren konden ze ook niet. Ik ben tot 2 keer toe opgehangen door de dames. Zeer onprofessioneel, ik verwacht op z’n minst dat er wordt meegedacht over een oplossing.

Als mijn pakket op de beloofde datum wordt bezorgd. we blijven ervoor thuis, rekenen erop en als we het vervolgens willen ophalen mag dat niet.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 11 juli 2017 om 14:19 geantwoord

Geachte mevrouw Kamphorst,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. In uw bericht geeft u aan dat uw pakket niet binnen het aangegeven tijdvak is aangeboden en dat de bezorging zelfs is verplaatst naar de volgende dag. Ik kan me voorstellen u hier niet blij mee bent. Graag geef ik u een toelichting.

Op internet en in de app wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Dit tijdstip wordt gebaseerd op eerdere recente aflevertijdstippen in uw wijk. De pakketbezorger is echter wel afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele bijzonderheden of afwijkingen in de route, het tijdvak is altijd een indicatie. Het kan voorkomen dat een zending eerder of later wordt aangeboden dan de indicatie. We controleren zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en ondernemen actie waar dat nodig is. Pas zodra de status van een zending verandert naar ‘sorteercentrum’ en ‘onderweg’ kunt u het pakket dezelfde dag verwachten. Een enkele keer kan er tijdens het sorteerproces of bezorgproces vertraging ontstaan waardoor de bezorging die dag niet haalbaar is en uitgesteld moet worden naar de volgende werkdag. Een sorteercentrum is groter dan een aantal voetbalvelden bij elkaar en daar liggen duizenden pakketten. Het is geen doen om daar één pakket uit te vissen en bovendien is een sorteercentrum geen bezoekadres, het is niet mogelijk om daar zendingen af te halen. Mijn excuses voor alle overlast die u hiervan heeft ondervonden. Ik ga er vanuit dat u het betreffende pakket inmiddels in ontvangst heeft kunnen nemen.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL of als uw pakket inmiddels nog niet is bezorgd dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Alle klachten die gemeld zijn door jkamphorst