Klacht: KlantenSERVICE DHL

op 07 juni 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mail die we verzonden hebben naar DHL. Zojuist wederom telefonisch contact gehad en enige wat we terugkrijgen zijn excuses maar geen oplossingen. Er wordt helemaal niks voor je gedaan.Telefonisch besproken dat we de klacht hier neer leggen.

Goedemorgen,

Zoals gisteren telefonisch besproken met Chantal hierbij onze mail
omtrent de bezorgingen met DHL. Wij hebben prominent op onze website
staan dat we onze wijn via jullie verzenden. Echter moeten we helaas
zeggen dat we door jullie service klanten kwijt zijn geraakt en veel
onnodige kosten hebben gemaakt. Gisteren heb ik daar met Chantal over
gesproken. We zijn een groeiende maar kleine onderneming. Gisteren is
onze bestelling met 3 dozen wijn (waarde 179 euro) niet geaccepteerd
door onze klant. Onze klant heeft ons gebeld dat hij zijn bestelling
niet heeft aangenomen omdat er 2 flessen kapot zijn gegaan. Het betrof 3
dozen wijn, waarvan 2 dozen geen breuk hebben maar op advies van uw
bezorger zijn alle dozen nu retour. Dit betekent dat er meer kans is op
breuk aangezien de flessen retour gaan en waarom adviseert de bezorger
dit? Wij durven nu niet meer nogmaals 3 dozen op te sturen. Dit is een
te groot risico voor ons kijkend naar de kosten die we moeten maken als
het fout gaat

We zijn nogmaals startende ondernemers die wijn versturen. We krijgen de
wijn altijd zonder breuk aangeleverd en gaat in dezelfde verpakking naar
de klant. Hoe kan het dan zijn dat het bijna elke keer fout gaat. Wij
proberen een klantenbestand op te bouwen maar op deze manier lukt dat
niet. Hieronder de bestellingen via DHL:

01-10-2015: Afgegeven 01-10-2015, 1 pakket bezorgd op 09-10, andere doos
op 07-10.

06-10-2015: Sorteerfout, pakket langer onderweg.

17-11-2015: Goed gegaan

23-03-2016: Goed gegaan

11-04-2016: 1 doos retour, 1 fles wijn eruitgehaald, nog steeds geen
geld n.a.v. claim ontvangen (zelfde klant als 01-10-2015 en heeft ons
gebeld met zijn ongenoegen waarom het wederom fout gaat)

14-04-2016: 1 doos n.a.v. verzending 11-04 nogmaals verzonden, goed
gegaan.

28-04-2016: Goed gegaan

17-05-2016: 3 dozen (18 flessen) verzonden, alle 3 dozen op advies van
bezorger retour omdat 2 flessen kapot zijn.

Hier ziet u dat het vaker niet goed gaat dan wel en voor ons om weer een claim in te dienen en te wachten op ons geld kunnen we ons niet
permitteren. We durven nu geen zending meer via DHL te plaatsen. Heeft u aub een oplossing voor ons.

Gisteren meerdere malen contact gehad met de klantenservice maar vonden ze totaal niet klantgericht en konden niks betekenen. We hebben het verzoek neergelegd om alsnog 2 dozen te bezorgen aangezien de chauffeur heeft geadviseerd de hele bestelling niet te accepteren. Dit werd zonder enige moeite van tafel geveegd.

Hopelijk kunnen we tot een oplossing komen en begrijpt u onze situatie.

Gewenste Oplossing:

Reactie via mail en 3 maal telefonisch alleen excuses. Het gaat niet alleen om de breuk maar zoals hierboven beschreven ook te late levering, Flessen wijn die uit de verpakking zijn gehaald en een advies van een bezorger om heel de zending te weigeren.

Reactie van DHL:

Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend om te horen dat de bezorging van uw zendingen een aantal keer niet naar wens zijn verlopen.

Helaas kunnen wij hierin niet zoveel voor u betekenen. Voor het versturen van wijn is de verzender verantwoordelijk voor de verpakkingswijze. Als de inhoud zoals in uw geval flessen wijn betreft, dan kunnen wij er helaas niets aan doen als deze tijdens het logistieke proces beschadigd raken. Tijdens dit proces komt uw zending in diverse sorteercentra en vrachtwagens terecht, waarbij helaas geen extra rekening gehouden kan worden met het feit dat er wellicht glazen flessen vervoerd worden. Uiteraard gaan wij ten alle tijden wel zo zorgvuldig en professioneel mogelijk met het vervoeren van de zendingen om.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht rwlindje

11 maanden geleden - Wordt deze klacht nog in behandeling genomen?

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 28 juli 2016 om 09:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer/mevrouw,

Uw klacht op deze website heeft te lang geen aandacht van ons gekregen, hiervoor onze excuses. Gezien de plaatsingsdatum van de klacht gaan we deze sluiten. Mocht uw klacht nog van toepassing zijn dan graag deze opnieuw erop zetten. Wij gaan er dan meteen mee aan de slag.
Met vriendelijke groet,

Carola
namens het webcare team van DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door rwlindje