Klacht: Klachtbrief

op 08 oktober 2016 over Rentalcars in de categorie Autoverhuur

Aan: Rentalcars & Europcars
Betreft: Klachtbrief behandeling medewerker Europcar Kreta Airport Iraklio (Griekenland), Outside arrivals
Amsterdam, 8-10-2016
Geachte heer/mevrouw,
Middels deze brief wil ik me beklagen tegen een medewerker van Europcar op Kreta Airport Iraklio op 12 september jl. Mijn vriendin en ik hebben op deze dag op bovengenoemd adres een auto gehuurd, referentienummer 356297411, voor de gehele vakantie tot en met 1 oktober jl. Wij hadden vooraf alles online geregeld en betaald, zoals de verzekering (volledige bescherming inbegrepen).
De medewerker die ons die dag hielp wilde ons op een agressieve manier extra verzekeringen af laten sluiten. Toen wij hem vertelden dat we dit online hadden geregeld nam hij dit niet aan. In plaats daarvan werd hij boos en zei op een kwade, luide en bedreigende toon dat we het zelf maar moesten weten en duizenden euro’s moesten betalen als er sprak zou zijn van schade. Hij gaf aan dat de vooraf afgesloten verzekering niet geldig was. Derhalve zou er ook een bedrag van rond de duizend euro geblokkeerd worden van mijn creditcard. Hierbij viel het op dat hij steeds ander bedragen noemde.
Het ging allemaal erg onoverzichtelijk, er was weinig bereidwilligheid van de medewerkers om dingen goed uit te leggen. Dit in combinatie met het lange wachten en de hoge temperaturen maakten dat we sterk de indruk kregen dat deze medewerker op een intimiderende manier toeristen (waaronder ik zelf) aan het afpersen was. Uiteindelijk ontstond er een grimmige situatie waarin we allerlei extra vreemde en onduidelijke papieren moesten ondertekenen en wij uiteindelijk aangaven deze werkwijze niet te vertrouwen. Wij wilden deze papieren wel ondertekenen om alles snel af te handelen.
Echter toen we aangaven hem niet te vertrouwen, was dat voor de medewerker reden om onze hele reservering te annuleren. Hij gaf aan dat hij ons niet meer wilde helpen. Hevig geëmotioneerd besloten wij om het kantoortje te verlaten en naar de politie te gaan op het vliegveld. Hierbij verscheurde hij demonstratief de papieren van de reservering. De politie was behulpzaam en hebben de manager van Europcar erbij gehaald.
Hoewel deze op het politiebureau welwillend was en zijn excuses aanbood voor het gedrag van de medewerker, in het bijzijn van de agenten, kregen we toch het idee, dat hij wel degelijk weet had van de intimiderende en afpersende praktijken. Toen we terug liepen naar het kantoor om de auto te regelen, hoorde hij van de collega’s van het stemverheffing die wij uiteraard hadden. Dit werd ons nog even verweten. Het gedrag van de medewerker was inmiddels niet meer van belang.
Uiteindelijk kregen we een oude Renault Clio mee met 40000 km op de teller, niet schoon van binnen, banden met lage bandenspanning en een lege ruiterwisservloeistof. Ook ging het linker raam vaak niet goed open. U begrijpt dat we allang blij waren dat we weg konden en accepteerden de auto.
Ik hoop graag dat er vanuit Rentalcars en Europcar iets gedaan wordt aan deze intimiderende praktijken. De vakantie begon als een enorme domper. Ik had geen vertrouwen meer in een goede afloop.
Met vriendelijke groet, Victor Frielink

Als er vanuit de leiding wat wordt gedaan tegen de intimiderende en afpersende manier van handelen door de agents ter plaatsen.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Rentalcars

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Rentalcars nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Frielink V