Klacht: klacht reparatie

op 26 oktober 2011 over Samsung in de categorie Electronica Merken

ik heb reeds 2 maal een mail gezonden met mijn klacht zie hieronder en krijg vanaf 14 sept 2011 totaal geen verdere reactie, dan dat hij ontvangen is.

Geachte mevrouw/mijnheer
Vanaf het begin dat ik het toestel aanschafte gaf hij al problemen met een schorre over gemoduleerde speaker, nadat de klachten steeds erger werden en hij ook af en toe uitviel, en op het laatst niet meer opstartte, heb ik hem na contact met uw service desk ter reparatie gebracht bij solid-vision in Rijswijk,
toen ik vandaag op de site keek hoever mijn reparatie was, stond er dat hij niet gerepareerd terug gezonden zou worden, omdat het zogenaamd vocht schade zou betreffen, ik heb dus telefonisch contact gehad en de medewerkster van solid-vision en die zei dat er vocht bij de back-up batterij zat, en dat ik contact met Samsung moest opnemen, omdat ik haar duidelijk heb verteld, dat die schade nooit en te nimmer bij mij ontstaan kan zijn, ik heb hem gekocht in december 2010 bij de aldi voorhout, ik gebruik hem alleen zakelijk, ik werk niet in vochtige ruimtes of iets dergelijks en ik transpireer ook niet overmatig, dus misschien is er wat fout gegaan bij de opslag onderweg bij aldi of weet ik veel waar, maar ik vind dat als je een toestel netjes behandeld en zeker weet voor 100 dat het toestel nooit met vocht in aanraking is geweest, en dat het een hele makkelijke manier lijkt om onder je garantie periode uit te willen komen van 24 maanden, het geen ik niet kan geloven dat dit de bedoeling is van een concern als Samsung,we hebben as vrijdag een bespreking over al onze toestellen in het bedrijf wat privé gekocht is en nog geen smartphone is te vervangen, voor de nieuwe generatie smartphones,maar ik zal eerlijk zeggen dat als het zo moet gaan mijn voorkeur dan naar een HTC uit gaat, ondanks dat ik tot nu toe na Nokia`s alleen nog maar samsung heb gehad naar alle tevredenheid tot ik dit toestel trof(ik dacht een keer goedkoop € 99.99) uit te zijn, en ik was alweer aan het uit kijken naar de samsung galaxy s2 ivm het vervangings programma van de zaak, maar het lijkt mij nu waarschijnlijker dat het of de iphone wordt of de htc desire hd, maar misschien loop ik wat te snel van stapel omdat ik nu even boos en geïrriteerd ben, doordat ze op deze wijze mij met een kluitje in het riet willen sturen, het geen ik zeker niet zal accepteren,mijn vraag aan u is dan ook om mijn probleem/klacht serieus te willen bekijken en het probleem alsnog op te lossen, want ik koop geen nieuwe samsung om hem binnen 9 maanden bij het grof vuil te zetten, hopelijk snel iets van u te vernemen

mail 2
——-
klantnummer:2810986558

Geachte mevrouw/mijnheer

Hierbij ter uwer info,
Vorige week heb ik u een melding gemaakt van een garantie afwijzing, in een vergadering van vrijdag jl waar beslist zou worden op welke smartphones we overstappen( Keuze is nu ivm research een week uitgesteld,) kwam naar voren dat de personen die in het verleden een reparatie hadden van een samsung telefoon, bijna allemaal een bericht ontvingen met de mededeling dat het vochtschade was, en dat het buiten de garantie viel van 24 maanden,
terwijl de meeste toestellen nog lang geen jaar oud waren, naar wat verder uit onderzoek bleek dat ook andere merken er soepel mee omspringen en al snel vochtschade concluderen.
Opvallend was dat de toestellen die via gsm web ter reparatie werden in gestuurd wel gerepareerd werden, zonder verder gezeur,
na een telefoontje naar een consumenten programma van de tros, bleek dat ook daar veel vragen en klachten waren binnengekomen over verdacht vaak vochtschade als reden voor garantie afwijzing (niet alleen bij samsung) werd opgevoerd. En dat ze in item in de planning hebben staan over dit onderwerp,
ook vonden zij het raar dat de medewerkster eerst vertelde dat het vocht in de back-up batterij was en later zat er een brief bij dat het mainboard het was erg tegenstrijdig dus.
en het leuke is dat ze gevraagd hebben om mijn casus eventueel te mogen behandelen en dan eventueel een koude en of warme douche te laten uitreiken, ik wiat ook niet wat het precies inhield, maar dit blijkt een trofee te zijn over een goede of slechte afhandeling van een probleem en of klacht, en ongeacht of het warm of koud wordt zou ik het symphatiek vinden om hem aan een van uw medewerkers te mogen uitreiken.
Ik vond het wel zo sportief om u van de ontwikkelingen op de hoogte te brengen,
Momenteel gebruik ik (geleend van mijn zoon) de galaxy S2 en eerlijk is eerlijk hij werkt super, en is prettig in gebruik. Zo wil ik toch nog eindigen met een eerlijk gemeend compliment,ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben

Vriendelijke groeten:

herstel of vervanging van mijn toestel

Bericht van Samsung

6 jaren geleden - Beste Beer1959, Wij hebben per e-mail contact met u opgenomen. Graag zien wij uw reactie tegemoet. Met vriendelijke groeten, Alex Samsung WebCare www.samsungworld.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Samsung in behandeling genomen

Bericht van Samsung

6 jaren geleden - Beste Beer1959, Wij hebben de reparatiefoto's van uw telefoon opgevraagd en door onze productspecialisten laten beoordelen. Op deze foto's is een zware mate van vochtschade te zien die de speaker heeft aangetast. Indien de vochtschade miniem is en het toestel nog is in te schakelen, bieden wij nog coulance: dit betekent dat ons reparatiecentrum de oxydatie zo goed mogelijk opruimt en het toestel onder garantie repareert, maar dat verdere garantie komt te vervallen. Doordat vochtschade de directe oorzaak van de storing is, er geen sprake is van minieme oxydatie en dat de telefoon niet meer kan worden ingeschakeld, kunnen wij u geen coulance bieden. Met vriendelijke groeten, Alex Samsung Webcare www.samsungworld.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Samsung een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Samsung

Heeft op 04 november 2011 om 15:33 geantwoord

Wij hebben de reparatiefoto's van deze telefoon opgevraagd en laten beoordelen door onze productspecialisten. Deze geven aan dat de oxydatie aan de luidspreker de directe oorzaak is van het defect. Om deze reden kunnen wij de klant geen oplossing bieden. Indien de klant de reparatiefoto's in wenst te zien, kan hij contact op nemen met Solid Vision onder vermelding van het IMEI-nummer van zijn telefoon, of direct met ons via e-mail.

Heeft op 05 november 2011 om 09:35 geantwoord

de foto`s heb ik al langere tijd in bezit, mijn bewering is echter, dat het vocht niet bij mij erin gekomen kan zijn, ben er nooit mee in vochtige ruimtes geweest in regen gestaan, overmatig getranspireerd, en of gehuild aan de telefoon. ik beweer dat het al vanaf het begin aan is, dat er tijdens de opslag of bij de winkel of bij samsung, iets fout is gegaan en dat het vocht er toen al in is gekomen, maar als je altijd maar vol blijft houden, het is vocht en veroorzaakt door de klant, dan stelt de garantie van 24 maanden niets meer voor, want dan kom je er massal mee weg, en hoef je nooit je verantwoording te nemen, het is dus niet raar dat nederland massaal aan de I-Phone gaat, service en verantwoording een hele dikke onvoldoende

Alle klachten die gemeld zijn door beer1959