Klacht: klacht over levering accu door ANWB.

op 17 oktober 2011 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Gisteren, zondag 16 oktober, bleek dat de accu van mijn Mercedes A 140, type Ramblas Elegance,bouwjaar 2006, km. stand ca. 34.800, vervangen moest worden.
Dat kan natuurlijk gebeuren, echter, de prijs die hiervoor gevraagd werd vond ik buitensporig hoog. Een accu van top kwaliteit koopt men, ingebouwd en wel, tegenwoordig reeds voor € 45,00 en de ANWB rekende mij maar liefst € 145,00.
Dat verschil vind ik werkelijk disproportioneel.
Toen ik hedenochtend mijn beklag hierover wilde doen bij uw medewerker X, kreeg ik zo mogelijk nog een naardere smaak in mijn mond. Meneer zei, op een arrogant toontje, dat ik toch een keuze tussen al dan niet kopen kon maken. Nu had ik, gezien het feit het zondag was en ik toch dringend van a naar b moest, die keuze om elders een accu aan te schaffen, duidelijk niet.

Ik merkte op dat dit voor mij aanleiding was om, na 10tallen jaren lid te zijn geweest van de ANWB, mijn lidmaatschap te beeindigen.
Meneer X vond dat maar “gek”.
Welnu, ik vind het “gek” dat een medewerker van de klachtenafdeling meent met een dédaine houding klagers te woord te kunnen staan. En stel ik het verder niet op prijs het door mij geuite ongenoegen als “gek” betiteld te zien.

Ik ben al 10tallen jaren lid van de ANWB en heb een dergelijke situatie nooit eerder meegemaakt.

Het lijkt mij aleszins billijk wanneer de ANWB mij een bedrag van de aangekochte accu restitueert - de hoogte daarvan laat ik aan haar over - en de betreffende werknemer een spoedcursus klantvriendelijk aanbiedt, zo al niet verplicht die te volgen.

Alle klachten die gemeld zijn door Suzanne Grinwis Nuninga